اخبار سلامت

ارائه مشاوره حقوقی رایگان به خانواده های سندروم داون

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، مراسم آغاز اجرای طرح ملی «با حضور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قضایی در خدمت فرشتگان سندروم داون» با هدف ارائه رایگان کار حقوقی – قضایی و روانی – خدمات مشاوره ای به خانواده های دارای فرزند سندرم داون، امروز دوشنبه 28 شهریور رونمایی شد.

این طرح به همت معاونت حقوق عمومی و مرکز امور اجتماعی وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه در مرکز خیریه سندرم داون ایران اجرا شده است.

حسن عبدالیان پور; رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه درباره این طرح ملی گفت: یکی از وظایف و وظایف کانون حفظ، احیاء و گسترش حقوق عامه است و در این راستا در قالب های مختلف، ارائه مشاوره حقوقی و کارشناسی رایگان به افراد در آخرین مورد، ارائه مشاوره حقوقی و روانشناسی به خانواده های دارای فرزند سندرم داون از امروز آغاز شده است.

وی افزود: پیش از این تفاهمی بین مرکز و مرکز سندرم داون ایران منعقد شد که منجر به افتتاح این طرح ملی به مدت 2 سال شد تا خانواده های دارای فرزند سندرم داون از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شوند.

عبدالیان پور ادامه داد: این رایزنی ها تنها در زمینه وکالت و وکالت نخواهد بود، بلکه شامل موارد کارشناسی رسمی و مشاوره خانواده و روانشناسی در سراسر کشور می شود.

سرمایه پایه؛ رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مرکز سندرم داون ایران با یان سخنی درباره این طرح ملی گفت: با توجه به وجود مشکلات قانونی و همچنین تحلیل روانی خانواده های دارای فرزند سندرم داون و گزاف هزینه هایی که به این خانواده ها تحمیل می شود با محوریت وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده با قوه قضاییه وارد مذاکره شدیم تا 120 هزار خانواده سندرم داون بتوانند از خدمات حقوقی و روانی رایگان استفاده کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا