اخبار سلامت

ارائه خدمت بسیج جامعه پزشکی در 161 موکب ایران و عراق

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمدحسین زارع زاده; رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سابقه تشکیل بسیج جامعه پزشکی به دوران دفاع مقدس برمی گردد که همکاران ما برای درمان بیماری به جبهه ها اعزام شدند. مجروحان جنگی و ارائه خدمات درمانی به مجروحان و رزمندگان.

وی افزود: فعالیت های بسیج جامعه پزشکی شامل اقدامات تبیین جهادی و فرهنگی از جمله برگزاری همایش های مختلف و اردوی راهیان نور است. فعالیت دیگر جهاد خدمت است که شامل اردوهای جهادی، راه اندازی بیمارستان صحرایی و… می شود و سال گذشته 53 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم ایجاد کردیم و به مردم مناطق محروم خدمات درمانی ارائه کردیم. جامعه پزشکی بیش از 6 میلیون خدمات پزشکی و 4521 عمل جراحی در مناطق محروم ارائه کرد. جهاد امید آفرینی سومین فعالیتی است که توسط جامعه پزشکی بسیج شده است و اردوهای مسیر پیشرفت در این بخش برگزار و برای امید آفرینی تلاش می شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به زائران در ایام اربعین گفت: سال هاست که خدمات بهداشتی و درمانی در ایام اربعین به زائران اباعبدالله الحسین(ع) ارائه می شود. سال گذشته 5 هزار و 951 نفر از جامعه پزشکی را برای ارائه خدمات به زائران در موکب های سلامت اربعین به مراسم پیاده روی اربعین اعزام کردیم و همکاران ما یک میلیون و 665 هزار خدمت ارائه کردند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: 161 موکب پزشکی در ایام اربعین امسال فعال هستند که از این تعداد 31 موکب در داخل کشورمان و مابقی در عراق مستقر خواهند شد.

این خبر در حال تکمیل است…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا