سلامت خانواده

ارائه خدمات مرتبط با سلامت روان در 353 محله تهران – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در برنامه ای مناسب برای هفته سلامت روان با اشاره به اینکه گوهر انسان روان انسان است که باید رشد و تکامل یابد، گفت: ما باید بدانیم روان ما از چه چیزی ساخته شده است و ماهیت آن چیست. ماهیت روان فیزیکی نیست و در پارادایم علوم تجربی تعریف نشده است.

فرمود: اصل وجود ماده نیست و نوع آن گفتار است. هوش و قدرت چیزی است که ما را از حیوانات جدا می کند. ما باید بدانیم که روان انسان چیست زیل هر کاری که منطقی باشد را انجام می دهد زیل همچنین روان ما را مختل می کند.

وی افزود: دانش خودمراقبتی نباید به آنچه می خوریم یا ورزش می کنیم محدود شود. زندگی انسان ما بستگی به این دارد که چقدر عاقل و منطقی باشیم. اولین علامت اختلال روانی میل به توهین و خارج شدن از تعادل است. اگر میل به اعتیاد ایجاد شود، مادرزادی نیست و از تمایلات انحرافی نشات می گیرد. اگر پی کسی منحرف شود، حوزه دانش او نیز مختل می شود. ترویج زندگی همراه با عقلانیت و منطق زیستن موضوعی است که باید با جدیت دنبال شود. شعار «حال خوب» ساخته علامه حسن زاده و هشداری در مورد توجه به سلامت روان است.

وی با اشاره به اینکه انسان ها سالم و متعادل هستند و حتی تمایلی به کشتن ندارند، گفت: اینکه چقدر منطقی زندگی کنیم یا نه به وضعیت ما مشخص می شود.

صاحب گفت: در 353 محله بهداری وجود دارد و مرکز بهداشت در تمامی محلات در حوزه سلامت روان خدمات ارائه می کند.

وی در خصوص سایر برنامه های شهرداری در حوزه سلامت روان گفت: سلامت روان در آموزش و پرورش نیز مطرح شده است. در سطح محله مشاوره های فردی و گروهی به شهروندان ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا