ادعای تبلیغات سیگار و الکل! – آژانس خبری مهر ایرانی و اخبار جهانی

گروه سلامتی خبرگزاری مهر: از پاکت داخل کیسه خود ، سرانجام چند نخ پیدا می کند و آن را روی لب خود می گذارد. به نظر می رسد مانند یک سیگار است که انگار سالها بوده است. او می گوید: “امروز ، هنگامی که من از روزه بیدار شدم ، احساس کردم سینه ام صدمه دیده است.” من باید بروم!
می پرسم چرا سیگاری بودید؟ خنده می گوید که من صادق بودم که تحت تأثیر فیلم قرار گرفتم! زنی که پشت ماشین لوکس خود نشسته و سیگار روشن می کند!
وقتی برای اولین بار یکی از سریال های سینمای خانگی را دیدم ، حتی فکر نمی کردم که این امر خیلی بر من تأثیر بگذارد. زنان سریال با سیگارهای خود آنقدر جالب ، جذاب و قدرتمند به نظر می رسیدند که ناخودآگاه اگر سیگار می کشم به خودم می گویم ، آیا اینقدر جذاب خواهم بود؟ به من گفته شد که احساس می کنم سیگار کشیدن به معنای استقلال ، شجاعت بودن و مهمتر از همه مانند افرادی است که همه آنها را می شمردند و قدرت دارند.
شخصیت های فیلم به سیگار کشیدن افتخار می کنند
روانشناس مهدی اسماعیل ، گفت که متأسفانه ، بسیاری از فیلمسازان نمی دانند چگونه می توانند آسیب های سیگار را در این سریال کاهش دهند ، به مهر گفت: “برای جلوگیری از تبلیغات و عادی سازی سیگار ، هر کجا که شخصیت سیگاری در فیلم وجود داشته باشد ، باید علائم بیماری و مشکلات ناشی از سیگار کشیدن وجود داشته باشد.” این به معنای واقعی کلمه دشوار است ، زیرا پیامدهای منفی سیگار کشیدن باید به درستی نشان داده شود.
وی ادامه داد: بارها و بارها سیگار کشیدن در سریال های خانگی می تواند به تدریج نگرش جامعه ، به ویژه جوانان و نوجوانان را به این رفتار تغییر دهد. هنگامی که سیگار کشیدن به عنوان یک عمل مشترک و حتی جذاب در داستان های تلویزیونی و سریال ها به تصویر کشیده می شود ، احتمال افزایش رفتار در جامعه محتمل تر است.
اسماعیل تابر تأکید کرد: در گذشته ، سیگاری ها معمولاً سیگار می کشند ، اما اکنون ما شخصیت های این فیلم را به افتخار سیگار کشیدن و حتی سیگار کشیدن در مقابل خانواده های خود می بینیم. نویسنده و کارگردان ، به عنوان خالق محتوا ، باید توجه ویژه ای به نحوه نمایش زشتی بدون قرار دادن آن داشته باشند. این کار ساده ای نیست ، بنابراین توصیه می کنم نویسندگان و کارگردانان با خود روانشناس داشته باشند.
جامعه ایران یک جامعه عاطفی و عاطفی است و مشکل اصلی این است که مردم برای روانشناسی صرف نمی کنند. بنابراین ، نویسندگان باید در همکاری با روانشناسان به یک نقطه برسند که چگونه الگوی منفی را به درستی به تصویر بکشند و زشتی را به طور مؤثر به تصویر بکشند بدون اینکه آن را عادی کنند.
دلیل استفاده مکرر از سیگار کشیدن در تصاویر سینمایی چیست؟
اسماعیل تابر گفت: در سریال شبکه های سینمای خانگی ایران ، مانند بسیاری از آثار نمایش دیگر در جهان ، سیگار کشیدن گاهی به عنوان یک ابزار روایی یا تصویری استفاده می شود. اما دلیل تکرار آن چیست؟
وی اذعان داشت: سیگار کشیدن می تواند میانبر برای نشان دادن خصوصیات باشد. به عنوان مثال ، شخصیتی عصبی ، خسته یا مرموز با یک سیگار در دست او سریعتر به مخاطبان معرفی می شود. این کلیشه ای است که مدتهاست در فرهنگ بصری سینما و تلویزیون رواج دارد.
روانشناس گفت: “این ممکن است مربوط به واقعیت اجتماعی باشد.” یعنی سیگار کشیدن در بین برخی از اقشار رایج است ، و نمی توان آن را انکار کرد ، و شاید سازندگان بخواهند این موضوع را به روشی واقع بینانه نشان دهند ، اگرچه گاهی اوقات اغراق آمیز به نظر می رسد. جذابیت تجاری و مخاطبان نیز می تواند درگیر شود. سیگار کشیدن در بعضی از صحنه ها ممکن است شخصیت ها را احساس کند.انجام دادنبودن یا جذاب بودن که برخی از مخاطبان را به خود جلب می کند.
مشهور سیگار
اسماعیل تابر گفت: داستان افراد مشهور سیگار این روزها علاوه بر سینما در سریال های سینمای خانگی نیز بیشتر است. سریال نمایش خانگی به عنوان یکی از محبوب ترین شکل های رسانه ای در جوامع مختلف ، تأثیرات قابل توجهی بر نگرش ها و رفتارهای اجتماعی دارد.
وی گفت: یکی از موضوعات بحث برانگیز در این سری ، نمایش سیگار کشیدن ، به ویژه سیگار کشیدن زنان است که می تواند منجر به عادی سازی این رفتار ناسالم شود.
عادی سازی نرم یک رفتار ناسالم
اسماعیل تابر توضیح داد: هنگامی که یک شخصیت محبوب سیگار کشیدن به تصویر کشیده می شود ، این رفتار به تدریج به یک عادت رایج در ذهن بینندگان تبدیل می شود. به ویژه ، تأثیر این نمایشنامه ها بر زنان و دختران جوان که به دنبال هویت و الگوهای رفتاری هستند نگران کننده است. همانطور که مقامات وزارت بهداشت می گویند ، سن مصرف دخانیات در کشور روند رو به زوال داشته است و مسائل فرهنگی نقش مهمی در این امر دارد. بنابراین ، گزارشگر مهر از تعدادی از متخصصان این زمینه سؤال کرده است.
افراد سیگاری ثروتمندتر هستند!
روانشناس مهدی شاهمورادی به خبرنگار Mehr گفت: “کاهش سن استفاده از هر ابزاری به یک سری محرک ها و عوامل آن بستگی دارد.” سیگار کشیدن یک ضرر است ، اما مهمتر از همه ، منافع سرمایه داری امروز درگیر است و پول برای ارتقاء آن هزینه می شود. اگر بتوانیم قاطعانه خود را در بحث قانون حفظ کنیم ، ما نقش زیادی در سلامت آینده برای آینده داریم.
وی خاطرنشان می کند که وقتی یک فیلم نشان می دهد که سیگار کشیدن فقط یک عمل نیست. قبیله اینطور نیست ، اما به تسکین استرس ، کاهش ناراحتی روانی و تسکین استرس عصبی کمک می کند. سیگار کشیدن یک ضرر است ، اما مهمتر از همه ، منافع سرمایه داری امروز درگیر است و پول برای ارتقاء آن هزینه می شود.
شاهمرادی همچنین اذعان کرد: همچنین ، هنگامی که یک زن ثروتمند ، مرفه و موفق در یک سری دخانیات وجود دارد ، این مفهوم در نوجوان ناخودآگاه شکل می گیرد که افراد ثروتمند و موفق سیگار می کشند و سیگار مخصوص افراد ثروتمند و ثروتمند است! دیدن بیش از حد این نوع فیلم ها منجر به تجربه می شود و به نظر می رسد مانند آن شخصیت.
نباید مشکلات اجتماعی را عمومی نشان دهد
وی گفت: “برخی از فیلمسازان ممکن است تفکر دیگری داشته باشند و بگویند که این بخشی از واقعیت جامعه است و باید نشان داده شود.” این استدلال برای ساخت چنین فیلم ها کافی نیست. برای ساختن یک فیلم ملموس و ملموس نیازی به ادغام عمومی در صحنه های فیلم وجود ندارد.
روانشناس ادامه داد: گاهی اوقات تبلیغ یک سری از مشکلات اجتماعی مجوز انجام رفتارهای ناسالم در جامعه خواهد بود. لازم به ذکر است که برخی از انتشار برخی از صدمات باعث آسیب کمتری به جامعه نسبت به انتشار آن می شود. این به معنای بی تفاوتی نسبت به آن مشکل اجتماعی نیست ، اما راه حل آن مشکل نخواهد بود.
عادی سازی مصرف الکل در نمایشگاه خانه
پس از سکوت مقامات نظارت بر تبلیغات دخانیات در سینمای خانگی ، این سریال ها فراتر از تبلیغات الکل حرکت کرده اند ، بنابراین سید کامیل حسینی ، یک جامعه شناس و محقق در زمینه آسیب های اجتماعی ، به خبرنگار Mehr گفت: “امروز ما در حال تبلیغ و عادی سازی مصرف الکل در تئاتر خانگی هستیم.” این روند دلایل مختلفی دارد.
وی گفت: “بعضی اوقات کسانی که رسانه ها را انجام می دهند به تعدادی از نکات و جزئیات اهمیت نمی دهند.” با فرض اینکه این نوع نقض قانون و عادی سازی در سریال های سینمای خانگی بیان و معرفی یک شخصیت شرور است که الکل مصرف می کند. برای این کار ، این استدلال وجود دارد که تولید کننده می گوید من الکل تبلیغ نکردم و مخاطب را به مصرف الکل ترغیب کردم ، اما من از الکل برای بیان آن شخصیت منفی استفاده کردم.
یک محقق در زمینه آسیب های اجتماعی گفت: “یک نکته مهم در این نوع ذهنیت وجود دارد که یک رسانه دارای پیام های صریح و پیام های پنهان است.” پیام واضح در یک سری ممکن است این باشد که مصرف الکل مضر است و عوارض دارد ، اما در پیام پنهان این ناخودآگاه مخاطب است که می تواند برای آرامش ، کاهش استرس و عصبانیت استفاده شود و الکل برای لذت است. این دلیلی برای افزایش مصرف الکل در جامعه خواهد بود.
الکل را نباید در رسانه ها مشاهده کرد
حسینی توضیح داد: الکل را نباید در رسانه ها مشاهده کرد. اگر در رسانه ها به طور عمومی دیده شود ، یک ارزش اجتماعی و تصویر اجتماعی خواهد داشت و مخاطب فکر می کند این یک راه حل برای حل مشکلات زندگی و صلح است.
وی گفت: “راه مقابله با چنین محتوا ، تولید محتوای رسانه ای دیگر است که به تأثیرات و مضرات الکل برای مخاطب اشاره دارد.” همچنین داشتن یک برنامه مناسب برای پیشگیری ، آموزش و آگاهی یکی از موارد ضروری برای کاهش الکل در جامعه است. بنابراین ، باید برای مطالبی که از سینمای خانگی پخش می شود ، حکمرانی شود و باید توسط یک فیلتر رد شود تا آنها نتوانند هیچ محتوا برای مخاطب تولید کنند.
حسینی گفت: بعضی اوقات برخی از مردم می گویند اگر ایران الکل را در کشور آزاد کند ، آسیب ها کاهش می یابد و می تواند آن را بهتر کنترل کند ، اما باید گفت که این بسیار اشتباه است. از آنجا که ما هنوز یکی از کشورهایی هستیم که مصرف الکل آنها کم است و انتشار الکل نه تنها به کنترل بهتر افراد در جامعه کمک می کند ، بلکه به غیر از این ، تعداد مصرف کنندگان باعث ایجاد افراد بیشتری خواهد شد.
تبلیغات الکل در رسانه ها یک جرم است
حمید رضا محمد ، وکیل گفتگو با خبرنگار Mehr ، گفت: “طبق قوانین موجود ، تشویق ، تشویق و تعهد دیگران برای ارتکاب جرم ، این جرم نامیده می شود.” بنابراین ، اگر شخصی در رسانه ها به طور غیرمستقیم مردم را به مصرف الکل دعوت کند ، ممکن است او یک جرم محسوب شود.
وی افزود که هر چند این مشکل هنوز هم به یک جنایت مستقل نیاز دارد. یکی از مشکلات موجود در این زمینه عدم واکنش مناسب و به موقع برخی از مقامات قضایی است.
در پایان ، محمدی خاطرنشان كرد: “موضوعاتی مانند تبلیغ الكل و ترویج رفتارهای فساد در رسانه ها باید جدی گرفته شود و مقامات قضایی باید برای مقابله با چنین مواردی عمل كنند تا از آسیب های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری كنند زیرا یكی از وظایف مدعیان”. به طور کلی درمان با رفتارها بطور عادی است
به گفته مهر ، سکوت آژانس های نظارت در مورد این پدیده است در حالی که جهانگیر ، سخنگوی قوه قضاییه. برچسب زدن “و این اخلاق را در جامعه نمی پذیرد که توسط قانون و قانون پذیرفته نشده است.” با این حال ، لازم است که ببینیم قوه قضاییه برای مقابله با سریال هایی که اقدامات غیراخلاقی را ترویج می کنند ، چیست.