سلامت خانواده

اختصاص 10 درصد تخت های بیمارستانی به بخش مراقبت های ویژه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالیوی در مراسم افتتاحیه بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مهراد با 14 تخت مجهز به استانداردهای فیزیکی و تجهیزاتی، این اقدام سلامت محور را اقدامی قابل تقدیر در راستای تعهد بیمارستان به کشور، نظام سلامت و ارتقای سطح سلامت دانست. سطح خدمات و افزایش تعداد تخت های بیمارستانی.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی تخت های مراقبت ویژه برای بخش خصوصی منفعت اقتصادی قابل توجهی ندارد، از رویکرد این بیمارستان در راستای توسعه تخت های ویژه قدردانی کرد.

زالیوضعیت بیمارستان مهراد را از نظر کاهش تخلفات، تسکین آلام بیماران، توجه به اعتبارسنجی، ملاحظات اخلاقی، سطح بالای مراقبت از بیمار و کیفیت مورد تایید خدمات عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش خصوصی گفت: توسعه تخت های بیمارستانی در بخش خصوصی و راه اندازی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مهراد یک اقدام انسانی و ملی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با بیان اهمیت توجه به حوزه سلامت، راهبرد سلامت، توسعه شبکه های سلامت و خدمات بسته سلامت با محوریت پیشگیری، تصریح کرد: در حال حاضر نیاز به نگاه متوازن است. در حوزه سلامت نشان از اهمیت اقدامات اخیر بیمارستان مهراد دارد. می دهد.

زالی وی با اشاره به اهمیت تعداد تخت های مراقبت ویژه گفت: از این رو وزارت بهداشت مراکز درمانی را موظف کرده است که 10 درصد از تخت های خود را به بخش مراقبت های ویژه اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه نسبت استاندارد انتظار تخت هفت دهم به هشت دهم اعلام شده است، گفت: این رقم با استاندارد تهران فاصله زیادی دارد و از این رو توسعه تخت های ویژه یکی از مهم ترین نیازهای فعلی مراکز درمانی محسوب می شود.

زالی وی گفت: اضافه شدن 14 تخت مراقبت ویژه به مجموعه دانشگاه با همت همکاران در بیمارستان مهراد قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه استانداردهای جهانی در حوزه تجهیزات بیمارستانی و فضای فیزیکی مدام در حال تغییر است، طراحی و تجهیزات، فضای فیزیکی، نوردهی، تهویه و پوشش این بخش را مطابق با استانداردهای روز توصیف کرد.

زالی وی ضمن تشکر از زحمات پرسنل بیمارستان مهراد در ارتقای کیفیت ارائه خدمات، تصریح کرد: با تلاش همکاران و اساتید عالی رتبه، این بیمارستان بار سنگینی را در حوزه اعتبارات اجرایی سلامت به دوش می کشد.

با اشاره به یکی از موضوعات روز در حوزه روانشناسی بر اساس تاثیر محلی و تاثیر نام یک موسسه بر روانشناسی جامعه. نگرگفت: نام هویت می آورد و باید متناسب با فرهنگ و استراتژی مجموعه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه «مهراد» واژه ای باستانی و نام یکی از نویسندگان دوره ساسانیان است، ادامه داد: مهراد از دو کلمه «مهر» و «راد» تشکیل شده است. مهر یعنی متر، بزرگ و خوب و راد نیز به معنای خیرخواه است. مهراد را به معنای خورشید درخشان نیز دانسته اند و این نام را برای مجموعه بیمارستان انتخاب کردند.

مصطفی محسنی رئیس هیات مدیره بیمارستان نیز در این مراسم گفت: بیمارستان مهراد در سال 61 با همت دکتر اردشیر بابک سمیعی مطابق با استانداردهای آن زمان تاسیس شد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم هیئت مدیره بیمارستان برای توسعه بخش مراقبت های ویژه، بخشی از فضای بلوک زایمان به این بخش اختصاص یافت و سطح خدمات در بلوک جدید زایمان بیمارستان بدون محدودیت با 2 اتاق های LDR (افزایش یک اتاق LDR) ) آماده سرویس دهی می باشد.

محسنی سختی این پروژه را یک فعالیت عمرانی و همزمان تلاش برای حفظ کیفیت خدمات به بیماران دانست و گفت: علاوه بر دو بخش مراقبت ویژه و بلوک زایمان، آشپزخانه بیمارستان نیز مجهز به تجهیزات صنعتی شد. تجهیزات و هیچ یک از این فرآیندها در روند ارائه خدمات بیمارستان اختلال ایجاد نکرد. ایجاد نکرد

وی به نیاز به توسعه بخش مراقبت ویژه اشاره کرد افسردگی پزشکان و جراحان خبر دادند و گفتند: پزشکانی که با بیماران سخت سر و کار دارند نیاز به امکانات و تجهیزات دارند تا مسائل و مشکلات بعد از جراحی به حداقل برسد. از سوی دیگر افزایش رضایت بیماران و به روز نگه داشتن بیمارستان در دنیای رقابتی مراکز درمانی امروزی از دیگر اهداف این طرح است.

محسنی در پایان تصریح کرد: در بیمارستان مهراد همواره از منابع فکری، عملی و مالی در راستای تحقق اهداف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا