سلامت خانواده

احساس یخ زدگی مغز چیست؟ / روش های پیشگیری

نادیا زکالوندبه گفته پزشکان، انجماد مغزی نوعی واکنش بدن برای بقا است که طی آن پس از مصرف ناگهانی یک نوشیدنی یا غذای بسیار سرد، رگ های خونی بدن به طور خودکار منقبض می شوند و در نتیجه دمای مرکزی بدن بدون تغییر باقی می ماند.

همچنین، تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به میگرن به یخ زدگی مغز و درد ناشی از آن حساسیت بیشتری دارند که دلایل مختلفی دارد:

۱. رگ های خونی واکنش پذیر

شدت واکنش رگ های خونی افراد مبتلا به میگرن بسیار زیاد است و نسبت به عوامل تحریک کننده مانند سرماخوردگی ناگهانی نوشیدنی سرد یا بستنی واکنش شدیدتری نشان می دهند.

2. عصب سه قلو حساس

عصب سه قلو در افراد مبتلا به میگرن به علائم درد و همچنین یخ زدگی مغز حساس تر است و به همین دلیل است که بیشتر از دیگران احساس درد می کنند.

3. آستانه تحمل درد پایین

افراد مبتلا به میگرن آستانه تحمل درد پایینی برای محرک ها دارند و ممکن است بیش از دیگران دچار یخ زدگی مغز شوند.

احساس متفاوت انجماد مغز در افراد

احساس یخ زدگی مغز چیست؟ / روش های پیشگیری

افرادی که سقف دهانشان در برابر تغییرات دما مقاوم است و یا غذاها و نوشیدنی های سرد را به آرامی مصرف می کنند و سقف دهانشان زمان بیشتری برای انطباق با تغییرات دما دارد، دچار سرمازدگی مغزی نمی شوند.

خوشبختانه این نوع انجماد مغزی به مغز شما آسیبی نمی رساند و تنها یک واکنش موقت به یک محرک سرد است. اما اگر از یخ زدگی مغز رنج می برید و به طور غیرعادی طولانی است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

روش های پیشگیری از یخ زدگی مغز

برای جلوگیری از یخ زدگی مغز بهترین کار این است که با سرمای ناگهانی سقف دهانتان را اذیت نکنید و البته اگر سقف دهانتان سرد شد زبانتان را به آن فشار دهید تا گرم شود و یخ زدگی مغز کاهش پیدا کند.

همیشه نوشیدنی ها و غذاهای سرد را به آرامی مصرف کنید تا از یخ زدگی مغز جلوگیری کنید.

منبع:

msn

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا