سلامت خانواده

احداث دهکده گردشگری در لرستان

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش ایسنا، استاندار لرستان با تاکید بر تسریع در ساخت سد معشوره گفت: برای رونق اقتصادی ایجاد دهکده گردشگری و کشاورزی در بالادست سد معشوره پیشنهاد می شود.

ابوطالب شفقت در شورای اداری شهرستان کوهدشت با تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه افزود: رئیس جمهور فقید الگوی جدید مدیریت اسلامی دولت و مردم و ایجاد میانه را راه اندازی کرد. پیوند بین آنهاست و ما باید در تقویت، تحکیم و ادامه این راه گام برداریم. ببریم تا تحویل امام زمان (عج) برسانیم.

وی سد معشورا را از مهمترین پروژه های مورد تاکید رئیس جمهور فقید برشمرد و گفت: جمعیت زیادی از ظرفیت های کشاورزی، دامپروری، شیلات و گردشگری این سد بهره مند می شوند.

استاندار لرستان با بیان اینکه ساخت سد از وقوع سیل جلوگیری می کند، بر تسریع در ساخت این پروژه تاکید کرد.

شفقت به تشکیل کارگروه جابه جایی روستاهای تحت پوشش سد معشوره اشاره کرد و افزود: به منظور مدیریت اجتماعی سد باید کارگروهی زیر نظر معاونت عمرانی تشکیل شود. و در خصوص جابجایی، جابجایی و اسکان روستاهای زیر آب سد با برنامه ریزی مناسب اقدام کنند.

وی بیان کرد: برای جایگزینی دو روستای شهرستان های سله و دلفان که زیر آب این سد هستند، پیشنهاد می شود دو روستای گردشگری و کشاورزی تعریف شود تا اقتصاد و کشاورزی منطقه بیشتر شود.

شفقت به احداث پل ارتباطی روستاهای دو طرف رودخانه کوهدشت اشاره کرد و افزود: برخی از روستاهای این منطقه توسط رودخانه از یکدیگر جدا شده اند که لازم است برای احداث چندین پل طرح مطالعاتی تهیه شود. به منظور تبادل توانمندی های کشاورزی و اقتصادی استان. آنها را بسازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا