سلامت خانواده

احتمال تحریم اسرائیل در اروپا

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش ایرنا، این سایت آمریکایی افزود: مایکل مارتین وزیر امور خارجه ایرلند پس از نشست شورای روابط خارجی اتحادیه گفت: در این مذاکرات توافق بسیار روشنی درباره لزوم حمایت از نهادهای حقوقی بشردوستانه بین المللی وجود داشت.

وی گفت: در نشست اتحادیه اروپا برای اولین بار شاهد بحث های قابل توجهی درباره تحریم ها و «چه می شد اگر…» بودم.

مارتین همچنین با اشاره به وجود اختلافات در این زمینه گفت: در میان کشورهای عضو اتحادیه نیز نگرانی‌های زیادی درباره وضعیت روشنی که دیوان بین‌المللی دادگستری درباره آن تصمیم گرفته است، وجود دارد.

این مقام ایرلندی افزود: اتحادیه اروپا همواره استقلال این دادگاه را به رسمیت شناخته و بر لزوم اجرای دستورات آن تاکید دارد.

مارتین گفت: «در مورد دستورات موقت دیوان بین‌المللی دادگستری استدلال‌های قوی وجود داشت. همچنین نظرات بسیار روشنی وجود داشت مبنی بر اینکه اسرائیل (رژیم) باید از دستورات موقت برای باز کردن گذرگاه مرزی منتهی به رفح و توقف عملیات نظامی خود تبعیت کند. در رفح

وی افزود: نتیجه یکی از این گفتگوها تشکیل جلسه شورای اتحادیه اروپا و (رژیم) اسرائیل برای مطرح کردن نگرانی های جدی خود و درخواست پاسخ از این رژیم در خصوص اجرای دستورات قضایی بود.

این مقام ایرلندی افزود: دلیل وجود اتحادیه اروپا قوانین بین المللی بشردوستانه و رعایت حقوق بشر است و هم اکنون حوادث جاری این موضوع به ویژه با توجه به شهادت بسیاری از مردم بی گناه در شب گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است. “

وزیر امور خارجه ایرلند بر لزوم مسئولیت پذیری تاکید کرد.

پولیتیکو نوشت: رژیم اسرائیل اعلام کرد که نمی تواند درباره اظهارات مارتین اظهار نظر کند و مدعی شد که قبل از حمله اخیر ارزیابی شده بود که آسیب غیرمنتظره ای به غیرنظامیان وارد نمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا