بارداری

احتمال افزایش مشکل قلبی نوزادانی که مادر آنها غمگین است

سلامت جو به نقل از مهر از مدیسین نت، محقق ارشد فن یانگ، دانشجوی دکترا در موسسه کارولینسکا در استکهلم، سوئد، می‌گوید: «اگر مطالعات آینده از یافته‌های ما حمایت کند، غربالگری اولیه برای عوامل خطر مانند چاقی، فشار را انجام دهیم. خون و دیابت در کودکان متولد شده از مادرانی که غم و اندوه را تجربه کرده اند و همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه می تواند به طور قابل توجهی به کاهش نارسایی قلبی و سایر بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

در این مطالعه، داده‌های بیش از 6.7 میلیون تولد در دانمارک و سوئد بین سال‌های 1973 تا 2016 مورد بررسی قرار گرفت و تیم تحقیقاتی بر غم و اندوه مادر به عنوان نوعی استرس در دوران بارداری تمرکز کردند.

از میان شرکت‌کنندگان، بیش از 167000 نفر استرس دوران بارداری را به دلیل سوگ در سال قبل یا در دوران بارداری تجربه کرده بودند.

در طول دوره پیگیری (متوسط ​​دوره کمی بیشتر از 24 سال) بیش از 4800 کودک مبتلا به نارسایی قلبی تشخیص داده شدند.

تنها اشکال شدید اندوه مادر، به ویژه مرگ شریک زندگی یا فرزند دیگر، با خطر بالاتر نارسایی قلبی در مراحل بعدی زندگی برای کودکان مرتبط بود.

محققان پیشنهاد کردند که استرس مادر در دوران بارداری ممکن است محیط نامساعدی را در رحم ایجاد کند که به طور بالقوه منجر به پیامدهای نامطلوب بارداری می شود و بر سلامت قلب کودک در مراحل بعدی زندگی تأثیر می گذارد.

با این حال، یانگ بر اهمیت در نظر گرفتن سوگ شدید مادر به عنوان یک عامل خطر بالقوه برای نارسایی قلبی در آینده تأکید کرد.

برای به حداقل رساندن تأثیر طولانی مدت استرس دوران بارداری بر سلامت کودک، محققان پیشنهاد می کنند که زنان باردار به دنبال حمایت باشند و از استراتژی هایی برای مقابله با اندوه خود استفاده کنند. با این حال، آنها همچنین خاطرنشان کردند که مادران باردار نباید نگران احتمال ابتلای فرزندانشان به نارسایی قلبی باشند، زیرا نارسایی قلبی در جوانان یک اتفاق نادر است.

در نارسایی قلبی، قلب نمی تواند خون غنی از اکسیژن کافی را به اندام های بدن پمپ کند. نارسایی قلبی قابل درمان نیست، اما علائم آن برای بهبود کیفیت و طول عمر قابل درمان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا