اخبار سلامت

اجرای طرح “سلامت نوروزی” تا 25 فروردین/ فعالیت پایگاه های اورژانس در تعطیلات نوروز

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی امروز در بازدید از واحد روابط عمومی اورژانس استان تهران با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی وزارت بهداشت از 3 اسفند آغاز شده و تا 5 فروردین ادامه دارد، اظهار داشت: نوروزی طرح سلامت 56 هزار و 117 ماموریت انجام داده است که از این تعداد 10 هزار و 600 ماموریت یعنی 23 درصد آن مربوط به حوادث جاده ای و رانندگی بوده است.

وی افزود: 3 هزار و 345 مرکز اورژانس، 4 مرکز بهداشتی درمانی ویژه نوروز در شهرهای بزرگ و 2 مرکز ویژه در شهرهای کوچک، هزار و 904 مرکز جاده ای و 5 هزار و 700 دستگاه آمبولانس در طرح سلامت نوروزی فعال خواهند بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین 52 بالگرد هوایی، 2 بال ثابت و 64 اتوبوس آمبولانس که مانند بیمارستان های سیار عمل می کنند برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: 300 پایگاه جامع سلامت در شهرها و مراکز استانی پرتردد با حضور اکیپ های بهداشتی و درمانی آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند که به صورت مستمر توسط ستاد رصد می شوند.

عین اللهی از پوشش جاده های کشور با آمبولانس هوایی خبر داد و افزود: علاوه بر پایگاه های موجود، امکاناتی از قبیل آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و پایگاه های موقت در ایام نوروز در نقاط پرتردد فعال خواهند بود تا جابجایی بیماران اورژانسی و یا … مجروحان حوادث رانندگی با مشکل مواجه نخواهند شد. .

وی تصریح کرد: پیشگیری از تصادفات بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل سبک زندگی در ایام تعطیل اعم از تغذیه، ساعات خواب و زمان رانندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این راستا اطلاعات به دست آمده از اورژانس بسیار ارزشمند است و به زودی مرکز تحقیقات اورژانس کشور ایجاد و این اطلاعات جمع آوری خواهد شد زیرا در پیشگیری از بسیاری از حوادث موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا