سلامت خانواده

اجرای سیاست های جمعیتی با جدیت دنبال می شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، جلسه اجماع محمدرضا ظفر خاندیوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با امیرحسین بانکی پور. رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانان جمعیت و حمایت خانواده، فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با موضوع جوانان و نوجوانان تشکیل جلسه دادند. جمعیت در ستاد وزارت بهداشت.

محمدرضا ظفرخندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات گذشته در حوزه قانونگذاری و پشتکار نمایندگان مجلس در حوزه حمایت از جوانان و خانواده جمعیت قدردانی کرد و تصریح کرد: امید است با توجه به نگاه مثبت رئیس جمهور به در حوزه سلامت و موضوع راهبردی جمعیت جوانان خواهیم توانست دستاوردهای روشن و قابل قبولی در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: تاکنون جلسات متعددی با موضوع حمایت از جوانان و خانواده های جمعیت برگزار شده و نظرات حوزه های مختلف علمی و کارشناسی بررسی شده و وظایف و ماموریت های تخصصی به آنها محول شده است و به زودی موارد بیشتری را خواهیم گرفت. گام های موثر در این زمینه

در این جلسه امیرحسین بانکی پور رئیس کمیسیون تلفیق حمایت از جوانان و خانواده جمعیت به بازخوانی تاریخچه مراحل تصویب قانون جمعیت جوانان و دلایل آن پرداخت و اظهار داشت: مشکل جوانان جمعیت به یک چالش بزرگ تبدیل خواهد شد. در آینده و تاکنون بر اساس قانون مصوب مجلس، نهادها و در راس آنها وزارت بهداشت اقدامات موثری انجام داده اند.

وی افزود: تعامل مجلس و وزارت بهداشت می تواند در اجرای کامل قانون و جبران و تضمین نرخ باروری موثر باشد.

فاطمه محمد بیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با اشاره به ظرفیت های قانون جمعیت جوانان و حمایت از خانواده، مواردی از جمله طرح پزشک خانواده، کاهش تصادفات جاده ای و احیای رسیدگی به فقرا را مورد توجه قرار داد. در اثربخشی سیستماتیک قانون جمعیت جوانان مفید باشد.

زهرا سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با اشاره به مسائل فرهنگی و رصد ستاد ملی جوانان جمعیت، بر عملکرد دستگاه ها در اجرای قانونی جوانان جمعیت و نمایندگان تاکید کرد. در این جلسه معاونین بهداشت و امور حقوقی و مجلس وزارت بهداشت نیز حضور داشتند. داشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا