اخبار سلامت

اجرای برنامه سلامت خانواده برای 27میلیون نفر تا خرداد

حسین فرشیدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده از سال 1402، اظهار داشت: طرح «سلامت خانواده» هم اکنون در 195 شهر کشور در حال اجراست.

وی در خصوص اجرای سراسری طرح سلامت خانواده افزود: در تهران از هر دانشگاه علوم پزشکی 2 منطقه انتخاب کرده ایم و از این رو در مجموع 6 منطقه در تهران مشمول طرح سلامت خانواده شده اند و تا خرداد ماه 1403، این برنامه برای 27 میلیون نفر از جمعیت است. کشور اجرا خواهد شد.

فرشیدی ادامه داد: طرح سلامت خانواده مشابه طرح پزشک خانواده است اما به دلیل اینکه در این طرح گاهی پزشکان دائمی نبودند و برای تحصیل در دوره های تخصصی کوچ کردند و به شهرهای دیگر رفتند و ما هم کمبود داشتیم. پزشکان نسبت به جمعیت کارکنان بهداشتی و درمانی در طرح سلامت خانواده به کار گرفته می شوند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: در این طرح برای جمعیت خاصی یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده که وضعیت سلامت افراد را بررسی و در صورت بیماری به پزشک خانواده ارجاع می دهد. از طریق سامانه ارجاع الکترونیکی می دهند. پزشکان خانواده در مراکز جامع سلامت مستقر هستند و در صورت نیاز بیمار به خدمات تخصصی تری، پزشک عمومی یا خانواده او را به پزشک متخصص ارجاع می دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا