بهداشت و درمان

اجاق گاز باعث آسیب ریه‌ها می شود

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، پژوهشگران گزارش می دهند که استفاده معمولی از این اجاق ها به طور متوسط ​​در طول یک سال 4 قسمت در میلیارد میزان قرار گرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن (NO2) را افزایش می دهد.

محققان خاطرنشان کردند که این مقدار سه چهارم سطح قرار گرفتن در معرض NO2 است که سازمان بهداشت جهانی آن را در هوای بیرون ناامن می‌داند.

به گفته محققان، تنفس سطوح بالای NO2 در طول زمان می تواند حملات آسم را تشدید کند و با کاهش رشد ریه در کودکان مرتبط است.

محققان تخمین می زنند که ترکیبی از آلاینده های اجاق گاز و پروپان ممکن است مسئول 200000 مورد فعلی آسم دوران کودکی باشد که یک چهارم آن تنها به دی اکسید نیتروژن نسبت داده می شود.

محققان افزودند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض NO2 از اجاق های گاز نیز به اندازه کافی بالا است که سالانه 19000 نفر را می کشد.

برای این مطالعه، محققان از حسگرهایی برای اندازه گیری غلظت NO2 در بیش از 100 خانه در اندازه ها، طرح ها و روش های مختلف تهویه استفاده کردند.

محققان دریافتند افرادی که در خانه‌های کوچک‌تر از 100 متر مربع زندگی می‌کنند – تقریباً به اندازه یک آپارتمان کوچک دو خوابه – در طول یک سال دو برابر بیشتر از میانگین ملی در معرض NO2 قرار دارند.

آنها همچنین چهار برابر بیشتر از افرادی که در بزرگترین خانه های مورد مطالعه زندگی می کردند در معرض NO2 قرار داشتند.

این مطالعه همچنین نشان داد که پختن غذا دی اکسید نیتروژن کمی آزاد می کند.

راب جکسون، محقق ارشد از دانشگاه استنفورد در بیانیه‌ای گفت: «این سوخت است که این گاز را تولید می‌کند، نه غذا». کوره های برقی دی اکسید نیتروژن یا بنزن تولید نمی کنند. اگر صاحب اجاق گاز یا پروپان هستید، باید با استفاده از تهویه، قرار گرفتن در معرض آلاینده ها را کاهش دهید.

به گفته محققان، در خانه‌های بزرگ‌تر، غلظت NO2 معمولاً تا سطوح ناسالم افزایش می‌یابد، حتی اگر یک هود در فضای باز باشد و هوای بیرون را باز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا