سلامت خانواده

اثر هوای مقعد/ نیش پشه Aedes باعث انتقال 4 بیماری می شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین فرشیدی اظهار داشت: میزان نیش پشه ایدز در دمای کمتر از 25 درجه بسیار کم است. بنابراین انتظار داریم در فصول سرد سال شاهد گزش نباشیم اما در مناطق جنوبی در صورت وجود دمای مساعد برای این پشه ها در فصل سرد باز هم این گزش اتفاق می افتد.

وی افزود: واکسن ویروس تب دانگ که یکی از چهار ویروسی است که پشه ها را درگیر می کند ایدز منتقل می کند و هم اکنون بیشترین شیوع را در دنیا دارد، در داخل کشور تولید نمی شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: ما فقط واکسن داخلی تب زرد را داریم که یکی از واکسن های تب زرد است. جهار بیماری منتقل شده ما این پشه را داریم

فرشیدی تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی تا کنون واکسن تب دانگ در دسترس کشورهای آمریکای لاتین مانند برزیل، شیلی و آفریقای جنوبی قرار گرفت و توصیه کرد که در اکثر موارد برای کودکان استفاده شود.

فرشیدی افزود: هوا خود یکی از موثرترین عوامل در فعالیت پشه است ایدز است.

وی با بیان اینکه این پشه سال ها پیش در کشور فعال بود، گفت: تفاوت مهم پشه است ایدز امروزه با گذشت سالیان گذشته این پشه به دلیل ورود افراد آلوده به ویروس تب است دانگ که از خارج آمده اند؛ آلوده و این ویروس به تخم مرغ و لارو آنها آن هم منتقل شده و الان قدرت بیماری را دارندزایش آنها بالا هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا