سلامت خانواده

اثرات مصرف کوآنزیم Q10 در 12 هفته چیست؟

کوآنزیم Q10 (CoQ10) یک آنتی اکسیدان درون سلولی است که اغلب در غذاهای کاربردی و مکمل ها استفاده می شود. علاوه بر این، یک ماده رایج در لوازم آرایشی است که اعتقاد بر این است که علائم پیری پوست را کاهش می دهد. با این حال، داده های موجود در مورد تأثیر مصرف CoQ10 رژیم غذایی بر پارامترها و وضعیت پوست کمیاب است. برای به دست آوردن بینش در این مورد، ما یک کارآزمایی کنترل شده با دارونما را با 33 فرد سالم انجام دادیم. هدف ما بررسی اثرات 12 هفته مکمل روزانه با 50 و 150 میلی گرم CoQ10 بر پارامترها و وضعیت پوست بود. در حالی که نتایج برخی از مطالعات قبلی در شرایط آزمایشگاهی محافظت احتمالی در پاسخ به UVB را نشان داد، ما تغییرات قابل توجهی در حداقل دوز اریتم مشاهده نکردیم. از سوی دیگر، مصرف CoQ10 کاهش فصلی را محدود کرد و برخی از علائم قابل مشاهده پیری را کاهش داد. بنابراین متوجه شدیم که چین و چروک و خطوط ریز به میزان قابل توجهی کاهش یافته و صافی پوست بهبود یافته است. نکته مهم در اینجا این بود که مکمل CoQ10 تاثیر قابل توجهی بر هیدراتاسیون پوست و ضخامت درم نداشت.

اکنون قرار است در مورد اثرات مهاری کوآنزیم Q10 بحث شود. کوآنزیم Q10 که تنها نیم قرن پیش کشف شد، دارای اثرات انرژی زا و آنتی اکسیدانی است. CoQ10 یک مکمل غذایی موثر در نظر گرفته می شود که پیری پوست، به ویژه چین و چروک را بهبود می بخشد. محتوای CoQ10 سنتز شده درون زا در پوست با افزایش سن کاهش می یابد. مصرف خوراکی CoQ10 سطح CoQ10 اپیدرمی را افزایش می دهد و به نظر می رسد اثرات انرژی زا و آنتی اکسیدانی در سلول های پوست دارد. همچنین غلظت CoQ10 را در سرم و اندام هایی مانند کبد، قلب و مغز افزایش می دهد. مکانیسم اثرات ضد پیری در پوست شامل افزایش تکثیر فیبروبلاست، القای افزایش تولید اجزای غشای پایه، و مهار آسیب سلولی و اکسیداسیون خودکار رنگدانه از طریق توانایی آنتی اکسیدانی آن است. انتظار می رود مکمل خوراکی CoQ10 از طریق اثرات آنتی اکسیدانی و انرژی زا در پوست برای زیبایی از درون موثر باشد.

با افزایش سن، سطح کتون ها در پوست کاهش می یابد. این باعث می شود پوست مستعد آسیب و چین و چروک شود. حدود 80 درصد پوست و حدود یک سوم کل پروتئین های بدن از کلاژن ساخته شده است. کتوئین با کمک به تولید هرچه بیشتر کلاژن، بازسازی سلولی را افزایش می دهد و با جلوگیری از تولید بیش از حد ملانین، رنگ پوست را یکنواخت می کند.

اکنون که با مفهوم کتون و کاربردهای آن آشنا شدید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ترکیب در چه محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود؟ شرکت های معتبر آرایشی و بهداشتی از این ترکیب شگفت انگیز در تمامی محصولات خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال، دستمال مرطوب به دلیل تماس مستقیم با پوست، سعی در استفاده از کتون در ترکیبات خود دارد. سوپر کتون و سایر مواد مغذی موجود در دستمال مرطوب به سلامت پوست شما کمک می کند، آسیب های ناشی از نور خورشید را کاهش می دهد و تا حد زیادی از چین و چروک جلوگیری می کند.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا