اخبار سلامت

ابلاغ دستورالعمل البسه استاندارد بیماران به بیمارستان ها

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، مجید محمدیان; مسئول دبیرخانه انطباق، عفاف و حجاب معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از ابلاغ استاندارد و ویژه به کلیه مراکز، نهادهای دولتی و خصوصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد. دستورالعمل ملی پوشاک بیماران به منظور حفظ کرامت، حقوق و امنیت روانی بیماران. وی گفت و اظهار داشت: افرادی که برای اقدامات تشخیصی یا درمانی به بیمارستان ها، مراکز تصویربرداری و فیزیوتراپی مراجعه کرده اند به خوبی مشاهده کرده اند که پوشش موجود و فعلی بیماران یا در شأن آنها نیست و یا اساساً یک لباس و لباس استاندارد برای پوشش است. نقاط در تعدادی از خدمات بالینی و تصویربرداری (به جز اتاق های عمل و روتختی در اکثر بخش ها) تیپ های بدنی متفاوتی وجود ندارد، به طوری که سال هاست اکثر بیماران به ویژه خانم ها نگران و شاکی از این شرایط هستند.

وی افزود: بر اساس قانون انطباق و بند 17 (مصوب 427) و 18 ماده یک (مصوب 820) شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای کامل قانون انطباق امور پزشکی با موازین شرع اسلامی. و صدور دستورالعمل اجرایی برای رعایت اخلاق حرفه ای، پزشکی و حقوق بیماران و حفظ ایمنی بیماران روانی، بیماران و همراهان آنها در ابتکار عملی چند مدل لباس استاندارد جدید پس از اخذ مشاوره فنی از کارشناسان برای 23 نوع. خدماتی در 10 زمینه تخصصی شامل پوشاک اتاق عمل، لباس زیر، شلوار کولونوسکوپی، سونوگرافی کانال رحم، سونوگرافی سینه، ماموگرافی، پیراهن شیردهی، ماسک و تعدادی لباس دیگر طراحی، تولید و توزیع شد.

محمدیان تصریح کرد: کد پوشش ملی مذکور در تاریخ 21 اردیبهشت ماه توسط معاونت های پزشکی و فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به کلیه بیمارستان ها، مراکز و موسسات دولتی و خصوصی وزارت بهداشت ابلاغ شد.

مسئول دبیرخانه انطباق، عفاف و حجاب معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به وجود خدمات متنوعی که در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی برای انجام آزمایش های تشخیصی یا جراحی وجود دارد، بیماران باید از لباس های مخصوص استفاده کنند. با نوع خدمات مطابقت دارد. کبریت، استفاده کنید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا