اخبار سلامت

ابتلای 178 نفر به تب دنگی از ابتدای سال تاکنون

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بر اساس گزارش های سیستم مراقبت سندرمی فعلی کشور، از ابتدای سال 1403 تا هفتم شهریور ماه، بالغ بر 178 مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است.

اداره کنترل بیماری های ناقلین اعلام کرده است که در حال حاضر اکثر موارد تشخیص داده شده سابقه سفر به خارج از کشور داشته اند. 131 مورد سابقه سفر به امارات، 7 مورد سابقه سفر به پاکستان، یک مورد سابقه سفر به عمان و یک مورد سابقه سفر به بنین (غرب آفریقا).

38 بیمار بدون سفر قبلی به خارج از کشور وجود دارند که از این تعداد 11 مورد در شهرستان بندرلینگا استان هرمزگان و 27 مورد در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده و فوت های محلی در نظر گرفته شده است.

یکی از بیماران ملیت آفریقایی، 4 نفر افغانی، یک نفر پاکستانی و مابقی ملیت ایرانی هستند.

موارد مثبت وارداتی از خارج عمدتاً در استان فارس توسط دانشگاه های علوم پزشکی گراش، لارستان، جهرم و شیراز تشخیص داده شده است. این افراد سابقه سفر به خارج از ایران را دارند و در کشور دیگری به بیماری مبتلا شده اند.

سایر بیمارانی که از خارج از کشور وارد می‌شوند (با سابقه سفر به خارج از کشور) در دانشگاه‌های هرمزگان، بوشهر، قزوین، چابهار، زاهدان، شهیدبهشتی، ایران، گیلان، مشهد، قم، ایرانشهر و اصفهان شناسایی شده‌اند.

در حال حاضر «پشه Aedes aegypti» در مناطق مستعد استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان و در بخش‌هایی از استان‌های همجوار وجود دارد یا طی ماه‌های آینده استقرار خواهد یافت. «پشه Aedes albopictus» در استان های گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان و مناطق مجاور نیز صید شده و یا به احتمال زیاد مستقر شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا