سلامت خانواده

آیت الله آل هاشم؛ جعبه سیاه هلیکوپتر رئیس جمهور!

گزارش کردن اقتصاد آنلاین، پزشکان نماینده مردم تبریز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان هنگام صحبت تلفنی از هلیکوپتر سقوط کرده است؟ گفت: بله فقط در صورت افتادن از هلیکوپتر می تواند صحبت کند.

صدای آمبولانس ها را می شنوم

صفری معاون وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلویزیونی در تشریح ماجرای سانحه بالگرد رئیس جمهور گفت: در ابتدا دو بار با امام جمعه صحبت کردند که ایشان گفتند کمی حالم بد است و صدای آمبولانس ها را می شنوم. “

آل هاشم به تماس ها پاسخ می داد

اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: من 3 یا 4 بار با آقای آل هاشم صحبت کردم، سایر همکاران ما هم مرتب با ایشان در تماس بودند تا اینکه 3-4 ساعت بعد از تصادف، آقای آل هاشم پاسخ دادند. تماس ها، اما هیچ پاسخی وجود نداشت. که نشون میداد دست و پا نداشتن و فقط زنده بودنشون رو نشون میداد. بعداً متوجه شدیم که سایر سرنشینان هلیکوپتر بلافاصله جان خود را از دست داده اند. وضعیت اجساد حاکی از آن بود که بلافاصله پس از حادثه به شهادت رسیده اند.

رئیس دفتر شهید رئیس جمهور تاکید کرد: خدمه پرواز ما اعلام کردند که با تلفن همراه خلبان کاپیتان مصطفوی تماس گرفته اند اما به جای کاپیتان مصطفوی جواب آقای آیت الله آل هاشم را دادند و اعلام کردند حالم خوب نیست. و اینکه به دره افتاده ایم.

اسماعیلی ادامه داد: از آقای آل هاشم پرسیدم اهل کجا هستید؟ گفت نمی دانم آدرس یا اطلاعاتی داری که بیایم پیشت؟ گفت که زیر درختان است. پرسیدم بقیه اصحاب حالشان خوب است آیا آنها را می بینی، گفت من کسی را نمی بینم و تنها هستم و متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده است، کسی اطرافم نیست.

وی افزود: وی ویژگی های جنگل و درختان را بیان کرد; بلافاصله برای ما مشخص شد که هلیکوپتر رئیس جمهور دچار سانحه شده است و ماموریت خود را مشخص کردیم که در اسرع وقت به محل حادثه برسیم و در صورت نیاز به امداد و نجات، کار امداد و نجات را انجام دهیم. در معدن مس امکانات خوبی وجود داشت و ماشین های مناسب و آمبولانس وجود داشت. کادر پزشکی را با خود بردیم و به منطقه ای که فکر می کردیم این حادثه رخ داده است، رفتیم

وی در خصوص شرایط جوی خاطرنشان کرد: ابر سنگینی وجود داشت و بالگردها می خواستند بلند شوند اما وضعیت برای هر سه بالگرد خراب شد. به هر حال این حادثه تلخ رخ داد. همه وزیرانی که در دو هلیکوپتر دیگر بودند سریع رفتند. مکان بسیار دشوار است، هوا بسیار سرد و مه آلود و بارانی است و جنگل به قدری بزرگ است که حتی حرکت در آنجا بسیار دشوار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا