سلامت خانواده

آیا چراغ های راهنمایی دستکاری شده اند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، تغییر رنگ ناگهانی چراغ های راهنمایی و رانندگی یکی از موضوعاتی است که برخی از شهروندان و پلیس راهور گاهی آن را به عنوان مزاحم و عاملی برای بروز برخی تصادفات مطرح می کنند.

سید ابوالفضل موسوی پور; رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز معتقد است: تغییر رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی ربطی به پلیس ندارد، زیرا مسئولیت آن ها بر عهده شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران است. زمان بندی چراغ ها نیز با شهرداری است و پلیس می تواند نظر خود را در مورد این زمان بندی ها به شهرداری اعلام کند.

در همین راستا برادران حمید; رئیس شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، وجود نقص در چراغ های راهنمایی و رانندگی را تکذیب کرد و معتقد است تغییر رنگ ناگهانی چراغ ها وجود ندارد.

کنترل سیستم چراغ راهنمایی هوشمند است

وی در تشریح عملکرد چراغ های راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: مسئولیت چراغ های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است اما کنترل آنها توسط سامانه هوشمندی انجام می شود که کاملا مبتنی بر هوشمندی بوده و خطای چندانی ندارد.

برادران با بیان اینکه بر این اساس به صراحت می گویم که تغییر رنگ ناگهانی در چراغ های راهنمایی و رانندگی نداریم، ادامه داد: برخی از چراغ های راهنمایی هوشمند هستند و زمان بندی پویا بسته به تقاضای ترافیک عبوری از تقاطع تغییر می کند.

وی افزود: تصمیمی که سامانه هوشمند گرفته بر اساس سه برنامه زمان بندی قبلی است. به عنوان مثال، فرض کنید از ساعت 9:30 صبح اوج ترافیک کاهش یابد و ترافیک صبحگاهی شبکه جاده ای را پشت سر بگذاریم، سیستم هوشمند می تواند خود را با وضعیت مناسب و شکافی که به دلیل تغییر در ایجاد شده تنظیم کند. نزدیک شدن به حجم ترافیک آن را تعمیر کنید، با رعایت ایمنی شروع به کاهش زمان می کند.

رئیس شرکت کنترل ترافیک شهر تهران تصریح کرد: یعنی اگر 10 تا 15 ثانیه کاهش زمان داشته باشیم حداقل 7 ثانیه (4 ثانیه برای زمان سبز و 3 ثانیه برای زمان زرد) برای عبور راننده در نظر می گیریم. ، بنابراین اگر راننده با سرعت مطمئنه، 40 50 کیلومتر در حال حرکت، در فاصله دید و قابلیت ترمز باشد، می تواند به راحتی از تقاطع عبور کند یا به راحتی رنگ قرمز چراغ را ببیند و متوقف شود. بنابراین سیستم ما طوری نیست که در کسری از ثانیه از سبز به قرمز تبدیل شود.

وی افزود: البته برخی از شهروندان در صورت مشاهده چراغ سبز در فاصله 300 متری تمایل به عبور از تقاطع دارند و حس تغییر وضعیت را تغییر یکباره می دانند در حالی که سیستم در حالت دستی نیست. همه و کاملا هوشمند و مکانیزه است.

استاندارد سیستم چراغ راهنمایی، طبق یک پروتکل جهانی

برادران ادامه داد: ممکن است گاهی با مشکل مواجه شود اما حس کلی آنها ایمنی و استانداردهایی بر اساس آیین نامه طراحی چراغ راهنمایی دارد که در اروپا و آمریکا در حال اجراست و در واقع یک پروتکل جهانی است که ما هم از آن استفاده می کنیم. ما انجام می دهیم.

رئیس شرکت کنترل ترافیک شهر تهران خاطرنشان کرد: سیستم هوشمند تقاطع ها که از راه دور از مرکز کنترل تردد قابل کنترل است، یک مغز کوچک هوشمند در داخل کنترلر خود دارد و به محض قطع شدن سیستم شبکه ما، مغز متفکر سیستم همچنین می تواند بدون هیچ گونه اختلالی کار خود را بدون نیاز به اتصال به منبع مرکزی انجام دهد.

وی ادامه داد: در مواقعی که مکانیزم سخت افزاری پنجره ها مشکل فنی داشته باشد، احتمال خرابی وجود دارد، در این صورت مغز متفکر نور را به حالت چشمک زن زرد و قرمز تبدیل می کند، مگر اینکه برق مجموعه به طور کامل قطع شود. در این صورت چراغ خاموش می شود و دیگر واکنشی نشان نمی دهد.

کاهش یکباره زمان سبز برای چراغها تعریف نشده است

ناظر شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: بنابراین حس کاهش یکباره ساعت سبز در سامانه تعریف نشده و سازوکاری برای آن وجود ندارد و چون این برنامه به صورت هوشمند اجرا می شود هرگز چنین برنامه ای ندارد. یک خطا به طور شهودی

وی در ادامه بیانات خود گفت: این شهر شهری در هم تنیده با تقاطع هایی است که یکی پس از دیگری متاثر از یکدیگر بوده و بر یکدیگر تأثیر می گذارند. در شرایطی که رویکرد پیش روی ما تخلیه است باید پشت چراغ قرمز بمانیم در حالی که شاید دلیل قرمز شدن آن تقاطع وجود گره ترافیکی در یک یا چند تقاطع بعدی باشد.

برادران اضافه کرد: نمای انحصاری و محلی یک تقاطع سیستم را زیر سوال می برد زیرا ما یک سیستم پویا داریم که شبکه را رصد می کند، سیستمی به نام موج سبز داریم که چند تقاطع تحت تاثیر یکسان چراغ سبز نشان می دهند و اگر یک راننده با سرعت قانونی عبور از این لاین احتمالاً تا انتهای خط سبز می شود مگر اینکه در یکی از تقاطع ها به دلیل حادثه یا تصادف ترافیکی وجود داشته باشد.

شهروندان نظر خود را از طریق شماره 87500 اعلام کنند

وی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم برای اعلام نظر از سامانه 87500 استفاده کنند چرا که احتمال خطا در محاسبات سامانه ما وجود دارد و شهروندان می توانند از طریق سامانه مذکور اطلاعات زمان بندی چراغ ها را به ما بدهند و بگویند که زمان بندی درست نیست یا چراغ تقاطع خاموش یا خراب است، همزمان هندلینگ آن تقاطع را کوتاه می کنیم و در صورت بروز مشکل در زمان بندی، کارشناسان زمان بندی را روی شبیه سازها تغییر داده و آن را اصلاح می کنند.

وی همچنین گفت: در آینده نزدیک نیز تلاش می کنیم به سمت راه اندازی سامانه ای برویم که شهروندان بتوانند راحت تر با ما ارتباط برقرار کنند.

رئیس شرکت کنترل ترافیک شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر حدود 800 تقاطع دارای چراغ های زمان بندی شده در سطح شهر تهران وجود دارد که از این تعداد 300 تقاطع اوقات فراغت است یعنی با حجم ترافیک سروکار ندارند و برنامه زمان بندی خاصی را دنبال می کنند. در ساعات مختلف شبانه روز مثلاً هر روز یک برنامه مشخص را از ساعت 8 تا 10 یا 10 تا 16 اجرا می کنند و همان برنامه ای را که ما به آن دیکته کرده ایم در 24 ساعت و 7 روز هفته اجرا می کند.

وی ادامه داد: 500 تقاطع دیگر داریم که تصمیمات آنها بر اساس حجم تردد خودروها است، یعنی گاهی اوقات می توانند با پروتکلی که گفتم زمان چراغ سبز را کاهش دهند و با تغییر شرایط آن را به رنگ قرمز تغییر دهند یا این کار را انجام دهند. مقابل

آیا تعویض دستی چراغ راهنمایی باعث اختلال می شود؟

رئیس شرکت کنترل ترافیک شهر تهران درباره احتمال اختلال در چراغ هایی که پلیس به صورت دستی آن را تغییر می دهد، گفت: پلیس حاکم بر مدیریت ترافیک شهر است و تجهیزات ما تجهیزات الکترونیکی هوشمند است که بر اساس تقاضا زمان بندی می شود. پلیس مختصات زیادی در سطح شهر دارد و گاهی اوقات بهانه‌هایی می‌آورد یا اتفاقات خاصی می‌افتد که باید چراغ‌ها را از حالت هوشمند خارج کرده و به صورت دستی زمان‌بندی کنند، اما پس از آن موظف هستند دوباره چراغ‌ها را به حالت هوشمند برگردانند.

برادران خاطرنشان کرد: در رشته مهندسی راهنمایی و رانندگی و مهندسی چراغ راهنمایی نقطه ای به نام فوق اشباع داریم یعنی یک تقاطع نمی تواند بیش از این ظرفیت را تحمل کند. در ساعات شلوغی صبح و عصر برخی از تقاطع ها بیش از حد اشباع می شوند و تقاضا برای عبور از آنها بیش از ظرفیت استاندارد است، در نتیجه تقاطع دچار اختلال می شود و پلیس مجبور به تغییر زمان چراغ ها به صورت دستی و با حضور نیرو است. حضور میدانی، ترافیک خودروها را از طریق تقاطع به دنبال دارد

وی افزود: ما تعاملی با پلیس داریم تا به سیستم ما اعتماد کنند و چراغ ها را تا زمانی که به حالت بحرانی برسند خاموش نکنند چرا که این سیستم بر اساس داده های تاریخی و یک شبکه و مجموعه تقاطع ها تصمیمات درستی می گیرد. به نظر می رسد پلیس کاملاً همکاری می کند، اما در عین حال الزامات خاص خود را دارد.

رئیس شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در ادامه گفت: البته در برخی موارد پلیس معتقد است که زمان بندی سیستم ما اشتباه است، اما معتقدیم اگر به سیستم زمان داده شود تا درست فکر کند خطای آن خواهد بود. کوچک، خطا زمانی است که اوج ترافیک خاموش می شود و در آن دوره تغییر وضعیت جریان ترافیک شهر، گاهی اوقات سیستم به مدت زمانی نیاز دارد که تعداد خودروها را حس کند تا بتواند زمان را تصحیح کند. .

برادران اضافه کرد: اما گاهی برخی از پلیس ها حوصله لازم را ندارند و منتظر می مانند و به محض اینکه می بینند زمان بندی در سیکل اول به درستی اجرا نمی شود، نور را به صورت دستی مدیریت می کنند که برای آنها دردسر ایجاد می کند زیرا باید کنترل کنند. تقاطع به صورت بصری و زمان را تغییر دهید، بنابراین از آنها درخواست می کنیم که به سیستم هوشمند زمان بدهند.

وی افزود: در شرکت کنترل ترافیک کمیته ای برای تعیین زمان بندی چراغ ها داریم که پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در آن نماینده دارد و معمولا برای طراحی تقاطع های جدید و اصلاح جدول ها با یکدیگر مشورت می کنیم.

رفتار شهروندان بر جریان ترافیک تقاطع ها تأثیر می گذارد

برادران در ادامه تصریح کرد: آخرین نکته ای که به نظر من می تواند به بهبود ترافیک تقاطع ها کمک کند این است که در رویکردهای مخالف که به آن «تخلیه» می گویند، در صورتی که شهروندان مجاز به سوار شدن به خودروهای عبوری یا تاکسی با گاوصندوق باشند. فاصله از تقاطع قرار دارند، تقاطع کمتر تحت تأثیر قرار می گیرد.

وی گفت: به عنوان مثال مسافری که دقیقا در چهارراه سوار خودروی عبوری می شود با توقف 5 تا 10 ثانیه ای خودرو بر ظرفیت تقاطع تاثیر می گذارد زیرا خودروی عقب برای عبور از خودروی متوقف منحرف می شود و این انحراف و تداخل باعث می شود ظرفیتی که برای عبور خودروها از تقاطع در نظر گرفته ایم محقق نشود، در حالی که اگر خودرویی را در فاصله 50 متری از تقاطع سوار کنند، رویکرد بهتری خواهیم داشت.

ادامه مطلب
شهرداری مسئول تغییر رنگ چراغ راهنمایی و رانندگی است

رئیس شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: در عین حال رانندگان وسایل نقلیه عمومی نیز باید توقف های ایمن در سطح شهر داشته باشند، توقف هایی که در مسیر عبور از تقاطع انجام می شود باعث اختلال در شبکه می شود در حالی که برخی خودروها مجاز هستند. به آنها سوار یا پیاده کردن مسافران را متوقف می کنند و می گویند که فقط چند ثانیه طول می کشد.

وی افزود: روزانه حدود 25 میلیون تردد خودرو در سطح شهر داریم و اگر سهم خودروهای سواری که به صورت تاکسی یا گروه اینترنتی فعالیت می کنند را حدود 35 درصد در نظر بگیریم و برای این 35 درصد، 5 ثانیه زمان تلف شده را در نظر بگیریم. سوار و پیاده شدن مسافران در در نظر گرفتن شبکه برخلاف ظاهر بیش از 15 ثانیه طول می کشد تا شبکه تردد به حالت قبلی خود بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا