سلامت خانواده

آیا همیشه احساس گرسنگی می کنید؟ این غذاها را بخورید

به گزارش خبرآنلاین، برخی از غذاها حاوی مقدار زیادی آب هستند که به افزایش حجم آنها (بدون افزایش کالری) در معده کمک می کند. این غذاها می توانند معده را پر کنند و دیواره های آن را کشیده شوند. این می تواند سیگنال هایی را به مغز ارسال کند که می گوید سیر هستید. این غذاها با حجم زیاد و کالری کم نسبت به وزنشان در ایجاد احساس سیری و سرکوب گرسنگی تاثیر بسزایی دارند.

پروتئین سیر کننده ترین درشت مغذی است که می تواند گرسنگی را کاهش دهد. از آنجایی که هضم پروتئین بیشتر طول می کشد، این ماده بیش از کربوهیدرات ها یا چربی ها قادر است احساس سیری را در شما ایجاد و حفظ کند. این درشت مغذی بر سطح هورمون های تنظیم کننده اشتها تأثیر می گذارد.

فیبر نیز نوعی کربوهیدرات است که به طور کامل توسط بدن هضم نمی شود. می تواند حجم غذا را افزایش داده و تخلیه معده را کند کند. این ویژگی ها باعث می شود بدن برای مدت طولانی تری احساس سیری کند. فیبر همچنین با تنظیم سطح قند خون از افزایش و کاهش ناگهانی قند که یکی از عوامل گرسنگی است جلوگیری می کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا احساس گرسنگی را در طول روز به حداقل برسانید.

1) بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر، به عنوان یک غلات کامل، سرشار از فیبر است. فیبر می تواند هضم و جذب کربوهیدرات ها را کند کند و در نتیجه سطح قند خون را ثابت نگه دارد و از افزایش ناگهانی و افت ناگهانی که می تواند باعث گرسنگی شود جلوگیری می کند.

2) ماهی

ماهی هایی مانند سالمون و تن علاوه بر پروتئین، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای سلامت قلب و مغز مفید هستند. هم پروتئین و هم امگا 3 نقش مهمی در ایجاد احساس سیری طولانی مدت دارند.

3) آجیل

آجیل ها سرشار از چربی های سالم، پروتئین و فیبر هستند که همگی مواد مغذی سیرکننده هستند. آجیل با ایجاد حس سیری، افزایش انرژی و همچنین مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در آن به حفظ سلامتی شما کمک می کند.

4) اپل

سیب سرشار از فیبر است و خوردن آن به شما احساس شادابی و سیری می دهد. افرادی که حداقل یک سیب در رژیم غذایی روزانه خود می خورند زودتر و بیشتر احساس سیری می کنند.

5) دانه ها

دانه هایی مانند دانه چیا و دانه کتان منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 و فیبر هستند. دو ماده مغذی که به شما احساس سیری طولانی مدت می دهد. یک قاشق غذاخوری بذر کتان نیز حاوی 2 گرم فیبر و 2 گرم چربی سالم است. این دانه ها را می توان به بیشتر غذاها اضافه کرد.

6) تمشک

تمشک یکی از میوه های غنی از فیبر است که در هر فنجان 8 گرم فیبر دارد. خوردن یک مشت تمشک برای سرکوب احساس گرسنگی در طول روز کافی است.

7) آووکادو

آووکادو حاوی چربی های سالم (حدود 6 گرم چربی غیراشباع در هر وعده) و حدود 80 درصد آن فیبر و آب است. تراکم بالای فیبر و چربی های سالم در این میوه عامل سیری طولانی مدت در انسان است.

منبع: eatthis

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا