سلامت خانواده

آیا همراه داشتن کارت ملی برای تهیه دارو از داروخانه ها الزامی است؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، مهدی رضایی درباره تصویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه برای دریافت دارو در داروخانه ها باید اصل کارت ملی ارائه شود، گفت: چنین دستورالعملی صادر نشده است. توسط سازمان بیمه سلامت ایران و بیمه شدگان تنها با ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیکی و شماره ملی به متصدی داروخانه می توانند برای دریافت نسخه اقدام کنند.

وی افزود: یکی از مزیت های طرح نسخه الکترونیک از ابتدا تسهیل در روند دریافت خدمات برای بیمه شدگان است و سازمان بیمه سلامت ایران همواره در راستای رفع موانع و مشکلات احتمالی بیماران گام بر می دارد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک داروخانه ها با کارت شناسایی عکس دار و کد ملی احراز هویت می کردند اما در حال حاضر چنین دستورالعملی صادر نشده است. و فقط ارائه کد رهگیری و شماره ملی. برای متصدی داروخانه کافی است.

رضایی تصریح کرد: از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران تقاضا داریم آخرین اخبار و دستورالعمل های پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران را پیگیری و در صورت نیاز پاسخ سوالات خود را از سامانه تلفنی 1666 دریافت کنند. سازمان بیمه سلامت ایران.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا