سلامت خانواده

آیا مصرف مولتی ویتامین باعث مرگ زودرس می شود؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نتایج بررسی ها نشان می دهد افرادی که روزانه از مولتی ویتامین ها استفاده می کردند به جای طول عمر بیشتر در معرض مرگ و میر در دوره مطالعه بودند. نسبت به افرادی که از آنها استفاده نکرده اند. و این باعث شد که محققان اظهار نظر کنند که استفاده از مولتی ویتامین برای بهبود طول عمر پشتیبانی نمی شود.

نیمی از بزرگسالان بریتانیا یک بار در هفته یا بیشتر از مولتی ویتامین یا مکمل های غذایی استفاده می کنند که بخشی از بازار داخلی بیش از نیم میلیارد پوند در سال است. بازار جهانی مکمل ها سالانه ده ها میلیارد دلار تخمین زده می شود. در ایالات متحده، یک سوم بزرگسالان به امید پیشگیری از بیماری از مولتی ویتامین استفاده می کنند، اما علیرغم محبوبیت مولتی ویتامین ها، محققان فواید سلامتی را زیر سوال برده و حتی هشدار داده اند که مکمل ها می توانند مضر باشند، در حالی که منابع غذایی طبیعی بتاکاروتن از بدن محافظت می کند. سرطان، به عنوان مثال مکمل های بتاکاروتن. آنها می توانند خطر ابتلا به سرطان ریه و بیماری های قلبی را افزایش دهند، که نشان می دهد مکمل ها مواد مهمی ندارند، در حالی که آهن، که به بسیاری از مولتی ویتامین ها اضافه می شود، می تواند منجر به اضافه بار آهن و افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، دیابت و زوال عقل شود. بودن

محققان هیچ مدرکی مبنی بر کاهش خطر مرگ مولتی ویتامین های روزانه پیدا نکردند و در عوض چهار درصد خطر مرگ و میر و مرگ را کاهش دادند. میر در سالهای اولیه پیگیری بیشتر در بین کاربران گزارش شده است، خطر بالاتر مرگ ممکن است نشان دهنده آسیبی باشد که مولتی ویتامین ها می توانند ایجاد کنند یا تمایل افراد به شروع مصرف روزانه مولتی ویتامین ها در صورت ابتلا به یک بیماری جدی باشد.

نیل بارنارداستادیار پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن گفت: ویتامین ها در موارد خاصی مفید هستند. ملوانان تاریخی با ویتامین C از شر اسکوربوت در حالی که بتاکاروتن، ویتامین‌های C و E و روی به نظر می‌رسد که دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن را کاهش می‌دهند، وضعیتی که می‌تواند منجر به از دست دادن شدید بینایی شود، یک مطالعه اولیه در سال 2022 شواهدی را نشان داد که مولتی ویتامین‌ها ممکن است زوال شناختی را در سنین بالا کاهش دهند، اما تحقیقات بیشتر مورد نیاز است.

بارنارد وی گفت: به جای مصرف مولتی ویتامین ها، ما باید غذاهای سالمی بخوریم که طیفی از ریز مغذی ها، درشت مغذی ها و فیبر را فراهم می کند و در عین حال چربی اشباع و کلسترول را محدود می کند.

یک مکمل ویتامین و مواد معدنی به تنهایی مشکلات یک رژیم غذایی ناسالم را برطرف نمی کند، اما اگر فردی برای دریافت آنها از غذا تلاش کند می تواند به پوشش مواد مغذی کلیدی کمک کند، نمونه ای از این ممکن است ویتامین D باشد، جایی که بزرگسالان در بریتانیا به عنوان یک مکمل زمستانی یا گیاهخوارانی که ممکن است از مکمل ویتامین B12 بهره مند شوند تشویق می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا