سلامت خانواده

آیا عمل تغییر رنگ چشم خطرناک است؟

به گزارش خبرآنلاین، سید هاشم دریابری با بیان اینکه عمل تغییر رنگ چشم برای افراد دارای چشم سالم توصیه نمی شود، افزود: این عمل جراحی برای افراد سالم بدون عارضه نیست و هنوز مبنای علمی قوی برای انجام این عمل برای افراد وجود دارد. . چشم سالمی وجود ندارد.

ایسنا در خبری نوشت: این هیات علمی افزود: از عوارض تغییر رنگ چشم برای افراد سالم می توان به احتمال التهاب چشم، عفونت قرنیه، آب مروارید، کاهش بینایی و حتی گاهی نیاز به پیوند قرنیه اشاره کرد. از طرفی اگر این افراد از آب مروارید رنج ببرند دید جراح برای انجام عمل بسیار محدود می شود و یا اگر این افراد در آینده دچار پارگی شبکیه شوند عمل جراحی آنها بسیار سخت می شود.

رئیس مرکز پایش و اعتباربخشی امور پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: به افراد سالم توصیه می کنیم در صورت داشتن چشمان سالم از رنگ طبیعی و خدادادی چشمان خود بهره مند شوند و در عمل جراحی که انجام می شود زیاده روی نکنند. عوارض زیادی دارد و چشم سالم را به چشم معیوب تبدیل می کند. او انجام می دهد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، دریابری در پاسخ به این سوال که عمل تغییر رنگ چشم برای چه افرادی توصیه می شود، گفت: عمل کراتوپیگمنتیشن یا تغییر رنگ چشم برای افرادی استفاده می شود که رنگ چشم آنها قبلاً بر اثر ضربه تغییر کرده است. ، التهاب یا عفونت و رنگ یکی از چشم ها سفید و دیگری طبیعی است که در این موارد تغییر رنگ چشم برای یکی شدن ظاهر دو چشم انجام می شود.

وی یادآور شد: در برخی از بیماری های چشمی مانند «آنیریدیا» و «آلبینیسم» رنگ یک یا دو چشم غیرطبیعی شده و برای بیماران ظاهری ناخوشایند دارد و با کراتوپیگمانتاسیون رنگ چشم ها به حالت طبیعی تغییر می کند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا