سلامت خانواده

آیا دوستان شما در این بهار سرما خورده اند؟

به گزارش خبرآنلاین، بیماری های تنفسی می توانند علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، درد عضلانی و خستگی ایجاد کنند. در حالی که این بیماری معمولا در فصل زمستان بیشتر دیده می شود، اما در یکی دو ماه اخیر شاهد ابتلا به این بیماری ها بوده ایم.

صرف نظر از اینکه این بیماری های تنفسی کرونا، آنفولانزا یا سرماخوردگی هستند، اما دلایلی برای ابتلا به آن وجود دارد، از جمله کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، این روزها شاهد کاهش چشمگیر استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در جاده ها هستیم. و حمل و نقل عمومی این می تواند به افزایش انتقال بیماری های تنفسی کمک کند.

کاهش ایمنی یکی دیگر از دلایل آن است، شاید به دلیل عدم وجود بیماری های تنفسی در یکی دو سال اخیر به دلیل رعایت پروتکل بهداشتی، سیستم ایمنی بدن انسان در برابر ویروس ها ضعیف شده است.

تغییر در سویه های ویروس از دیگر عوامل است. ممکن است گونه‌های جدیدی از ویروس‌های تنفسی در گردش باشند که نسبت به سویه‌های قبلی مسری‌تر یا مقاوم‌تر به سیستم ایمنی هستند.

چه کار باید بکنیم

در چنین شرایطی باید چند نکته را رعایت کرد، نکاتی مانند رعایت پروتکل های بهداشتی: استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها و رعایت فاصله اجتماعی می تواند به کاهش خطر بیماری های تنفسی کمک کند.

نکته دوم تقویت سیستم ایمنی است، خوردن غذاهای سالم، ورزش و خواب کافی می تواند سیستم ایمنی آنها را تقویت کند.

همچنین با رعایت اقدامات پیشگیرانه و مراجعه به موقع به پزشک در صورت بیماری می توان از عوارض و عواقب نامطلوب بیماری های تنفسی پیشگیری کرد.

منبع: سازمان بهداشت جهانی

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا