سلامت خانواده

آیا امکان جراحی قهرمان کشتی ایران وجود نداشت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مصطفی شاه رضاییوی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره عمل جراحی شانه حسن یزدانی در فرانسه در پاسخ به این سوال که آیا این نوع جراحی در کشور امکان پذیر بوده است، گفت: خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی روز ارتوپدی در ایران و به روز بودن دانش تاریخ و آگاهی پزشکان ارتوپد. در زمینه های مختلف از جمله زانو، شانه، لگن و … می توان پیچیده ترین جراحی ها را در کشورمان انجام داد.

وی افزود: در مورد قهرمان کشورمان امکان جراحی شانه توسط متخصصان شانه کشور نیز وجود دارد.

شاه رضایی وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که آسیب های ورزشی مفاصل از جمله پارگی رباط های صلیبی زانو و رباط های نگهدارنده مفصل شانه در بهترین شرایط بیش از 90 درصد بهبودی کامل پیش بینی نمی شود. این عدد برای افراد عادی جامعه است.

وی ادامه داد: در مورد ورزشکاران حرفه ای انتظار 100 درصد و بهبودی کامل و بازگشت زودهنگام به میادین ورزشی واقعی است. رویایی این نیست و پس از جراحی های موفقیت آمیز نیز دوره های طولانی توانبخشی باید انجام شود

این جراح زانو در عین حال خاطرنشان کرد: البته از نظر اصول اخلاق پزشکی، بیمار حق انتخاب پزشک خود را دارد و این رزمندگان کشورمان نیز به انتخاب خود جراح را انتخاب کردند.

شاه رضایی وی گفت: از خداوند متعال برای این قهرمان کشتی که باعث افتخار کشور شد آرزوی سلامتی و تندرستی دارم. من و همچنین آرزوی بازگشت موفق به میادین ورزشی را داریم.

گفته می شود با پیگیری های فدراسیون کشتی و پزشکان تیم های ملی، کتف آسیب دیده حسن یزدانی در فرانسه تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا