سلامت خانواده

آیا آرتروز درمان قطعی دارد؟ – اخبار آنلاین

به گزارش خبرآنلاین، یکی از اعضای انجمن ارتوپدی ایران با بیان اینکه آرتروز درمان قطعی ندارد، گفت: برای کنترل بیماری آرتروز از تمام روش های درمانی استفاده می شود و مردم در خصوص درمان قطعی این بیماری فریب فضای مجازی را نخورند. بیماری.

ایرنا در خبری نوشت: مجتبی باروت کوه در حاشیه افتتاحیه کنگره ارتوپدی در دانشکده پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران افزود: آرتروز شایع ترین بیماری مفصلی و عضلانی است. پیشگیری است.

وی بیان کرد: شکستگی، تخریب غضروف، عفونت و ابتلا به روماتولوژی باعث تشدید بروز آرتروز می شود.

باروت کوه با اشاره به اینکه آرتروز در زنان ایرانی بیشتر دیده می شود، تصریح کرد: آرتروز زانو یکی از معضلات جامعه است که بیشتر به دلیل ماشینی شدن زندگی و عدم تحرک ناشی از آن بروز می کند، این بیماری مفصلی باعث وخامت حالات مفصلی می شود. بالشتک بین استخوان ها (غضروف)؛ این بیماری می تواند هر مفصلی در بدن را درگیر کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که درصدی از افراد جامعه ما با آن مواجه هستند، رماتیسم است. این بیماری میکروبی با تب و درد مفاصل شروع می شود
علاوه بر ایجاد مشکل برای ستون فقرات، سایر اعضای بدن مانند قلب، مفاصل، پوست و اعصاب را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

ایران از نظر دانش پزشکی ارتوپدی در جهان بی نظیر است

علیرضا منافی مدیر گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز گفت: ایران از نظر طب ارتوپدی در دنیا بی نظیر است، سلول های بنیادی، تزریق انواع داروها برای درمان آرتروز استفاده می شود و حتی بسیاری از بیماران از خارج از کشور. برای درمان به کشور ما بیایید. .

وی تصریح کرد: اما مهمترین چالش ما کمبود مواد مصرفی ارتوپدی است که برای جایگزینی مفاصل نیاز به واردات داریم و در حال حاضر کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

طبق آمار مرکز روماتیسم ایران، 20 درصد مبتلایان به آرتروز زانو در کشور ما کمتر از 50 سال سن دارند.

ششمین کنگره ارتوپدی با موضوعات آموزش دستیاری، پنل مدیریت اضطراب، پتانسیل فضای مجازی، پروتزهای تولید داخل و … با حضور جراحان در دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی از 23 تا 25 خرداد در حال برگزاری است. علوم پزشکی.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا