سلامت خانواده

آنچه از کمبود پزشک می گوییم توزیع نامتعادل است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا لاری پور گفت: در حال حاضر وضعیت کشور در حوزه خدمات درمانی خوب است اما نگرانی ها و صحبت های ما تا چند سال آینده جدی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 150 هزار پزشک در کشور مشغول به طبابت هستند، افزود: تراکم نظام سلامت همه متولیان سلامت هستند و باید بتوانیم همه موارد یا در واقع تراکم را به تناسب افزایش دهیم. به افزایش تعداد پزشکان.»

لاری پور تصریح کرد: امروز چیست خاکستر ما در مورد کمبود پزشک صحبت نمی کنیم، بلکه از توزیع نامتعادل صحبت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه لیست انتظار در رشته های تخصصی مانند جراحی قلب کودکان بالای 2 سال است، گفت: این رشته بسیار سخت است. سختی دوره باید دریافت و دارای انگیزه های مناسب باشد. این جذابیت نه در تعرفه ماست و نه در مشوق ها سلام تسهیل کند افتاد برای ادامه تحصیل.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: در برخی از این موضوعات باید با فرهنگ مردم هماهنگی داشت. در کدام کشور دنیا یک فرد به محض اینکه بیمار می شود به بالاترین سطوح درمانی دسترسی پیدا می کند، این چیزی است که خلاف اصول اولیه اقتصاد سلامت است.

وی گفت: در سازوکار تعیین تعرفه باید تعرفه تشویقی را لحاظ کنیم. همانطور که در کشورهای مختلف اعداد و ارقام مختلف وجود دارد.

لاری پور تاکید کرد: در حال حاضر تعیین تعرفه به طور کامل توسط دولت تکلیف شده است اگر دنیا مکانیزم تعرفه ای دارد و ما باید از آن پیروی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا