بهداشت و درمان

آنتی‌بادی‌های موجود در شیر مادر از نوزادان محافظت می‌کنند

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر کرسی هاروینن سپو، سرپرست تیم تحقیقاتی و استاد آلرژی و ایمونولوژی بیمارستان کودکان گولیسانو گفت: مشاهده چنین ارتباط واضحی بین سطوح بالاتر آنتی بادی و تاخیر در عفونت روتاویروس دلگرم کننده است.

این تحقیق شامل تجزیه و تحلیل نمونه های شیر مادر از 695 زن در فنلاند، ایالات متحده، پاکستان، پرو و ​​بنگلادش بود.

محققان سطح برخی از آنتی بادی های IgA و IgG سیستم ایمنی تولید شده در شیر مادر را اندازه گیری کردند و آنها را با ۱۶۰۷ پروتئین های 30 میکروب مرتبط با بیماری مقایسه شدند.

تنوع جهانی شرکت کنندگان کلید این تحقیق بود.

ما انتظار داشتیم به دلیل بیماری‌های مختلف در مناطق مختلف جهان، تفاوت‌هایی در سطوح آنتی‌بادی در کشورهای مختلف پیدا کنیم، اما این یکی از اولین بارهایی است که ده‌ها پاتوژن را در قاره‌های مختلف مقایسه می‌کنیم. “

این مطالعه نشان داد که شیر مادر از مادران حاوی سطوح بالایی از آنتی بادی های IgA و IgG سیستم ایمنی با توانایی کودک در پاکسازی روتاویروس مرتبط است که می تواند باعث اسهال شدید و گاهی اوقات تهدید کننده زندگی شود.

محققان خاطرنشان کردند که مادرانی که در کشورهای کم درآمد زندگی می کنند، نسبت به زنان کشورهای ثروتمندتر، سطح آنتی بادی های محافظ بیشتری در شیر مادر دارند.

این امر به ویژه در مورد آنتی بادی‌های ضد میکروب‌هایی که باعث شیگلا و پنوموکوک می‌شوند، دو عامل اصلی بیماری و مرگ در نوزادان و کودکان در کشورهای فقیر صادق بود.

یک یافته غیرمنتظره وجود داشت: زنانی که دارای اضافه وزن یا چاق بودند نسبت به زنان با وزن طبیعی سطوح پایین تری از آنتی بادی های محافظ در شیر مادر داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا