اخبار سلامت

آموزش سلامت را باید از مدارس شروع کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرقندی امروز در همایش ملی درس های آموخته شده از کرونا که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در مرکز همایش های رازی برگزار شد، اظهار داشت: این رشته کرونا برای جامعه پزشکی دشوارتر از میدان جنگ بود، زیرا در میدان جنگ تحمیلی، هرکس داوطلب شد و در جبهه حاضر شد، فقط جان خود را در معرض تهدید و آسیب قرار داد، اما در حوزه کرونا، کادر پزشکی، علاوه بر جان خود، زندگی خانواده و فرزندان خود را نیز به خطر می اندازد.

وی افزود: برگزاری همایش درس آموخته های کرونا که به همت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد فواید بسیاری دارد که یکی از آن ها انتقال تجربیات است که کمک می کند در بحران پیش رو از آنها کمک بگیریم. اگر از تجربیات خود درس نگیریم، پشیمان خواهیم شد. دومین فایده برگزاری چنین همایش هایی، انتقال فرهنگ ایثار و تعهد است.

ظفرکندی ادامه داد: نقش آموزش همگانی در مشکلات سلامت بسیار پررنگ است و بدون اطلاع رسانی به مردم در کنترل هیچ یک از بیماری ها موفق نخواهیم بود. آموزش بهداشت را باید از مدارس شروع کنیم زیرا بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی عروقی در سنین بالا به طور ناگهانی رخ نمی دهد، بلکه به دلیل رژیم غذایی صحیح و سبک زندگی سالم از کودکی تا بزرگسالی است، بنابراین آموزش عمومی در زمینه سلامت حائز اهمیت است. . زیاد دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولین سرطان شایع در زنان سرطان سینه است و زمانی که زن در خانواده به سرطان مبتلا می شود، خانواده به دلیل نقش همسری و مادری از هم می پاشد و بنابراین آموزش در زمینه پیشگیری از این بیماری بسیار مهم است. یا مثلاً ترومای جاده ای ما در تصادفات بسیار زیاد است و عوامل مختلفی مانند ایمنی راه، خودرو و … در آن مهم است اما فرهنگ رانندگی در آن بسیار مؤثر است.

ظفر قندی با اشاره به اهمیت هماهنگی بین دستگاهی در امور بهداشتی و درمانی گفت: در مورد کرونا ابتدا کمیته ای تشکیل شد و سپس گفتند وزیر بهداشت باید مسئول کرونا باشد. بعدها مشخص شد که نیاز به یک ستاد ملی است که به ریاست رئیس جمهور و با حضور همه ارگان های لشکری، وزرا و بسیج ایجاد شد تا بتوانیم موفق شویم، یعنی کنترل کرونا به صورت سیستماتیک انجام شد. ما یک سیستم بیشتر در نظام سلامت نداریم که همان سیستم شبکه سلامت است که باید با جدیت از آن استفاده کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در کشور ما در برابر حرکت علمی در کرونا مقاومت شد و شبه علم در مقابل علم ایستادگی کرد، تاکید کرد: باید علم و تجربه جهانی را در داخل کشور بومی سازی کنیم و برای مردم استفاده کنیم. اگر پیشرفت‌های علمی ناشی از واکسن نبود، کرونا به درستی کنترل نمی‌شد، زیرا آمار کشورمان به ۷۰۰ مرگ در روز رسیده بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات بین المللی تصریح کرد: یکی از راه های رشد علم، داشتن ارتباطات علمی بین المللی است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا