اخبار سلامت

آموزش سبک زندگی سالم ایرانی – اسلامی به مربیان و دانش آموزان

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، انسیه خزعلی در نشست خبری خود در تسنیم با حضور اصحاب رسانه در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص اجرای طرح ملی سواد سلامت اظهار داشت: این طرح یک پروژه مشترک با وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت و انجمن ها مردم سالم در حال اجرا هستند. با تفاهمی که با آموزش و دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت گرفت، مقرر شد این طرح در 11 استان کشور آغاز شود.

وی افزود: نهضت ملی سواد سلامت با آموزش سبک زندگی سالم به معلمان مدارس آغاز می شود و سپس این معلمان سبک زندگی سالم بر اساس طب ایرانی و فرهنگ اسلامی را به دانش آموزان آموزش می دهند. معاونت بانوان در این طرح نقش ستاد، برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی را برعهده دارد. این طرح در سه مرحله هماهنگی، نظارت و ارزیابی انجام می شود و گزارش آن هر سه ماه یکبار ارزیابی می شود.

خزعلی ادامه داد: بحث خانواده عمدتاً فرهنگی است و آسیب هایی که در خانواده می بینیم ریشه فرهنگی دارد. سلامت جسمی، روحی و روانی نیز یکی از مواردی است که باید از مدارس و خانواده ها شروع کنیم و دانش آموزان را با سلامت آشنا کنیم و دستیاران سلامت را از مدارس انتخاب کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر پیش بینی میزان موفقیت و اثربخشی نهضت سوادآموزی ملی سلامت گفت: بخش عمده این طرح فرهنگی است و به همین دلیل مانند یک کار عمرانی نیست که به زودی انجام شود و آثار آن خواهد بود. تعیین شود. اجرای چنین طرح هایی قطعا زمان بر است اما نبود آن خسارات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم سبک زندگی سالم را در بین خانواده ها رواج دهیم و افرادی را به عنوان فعال در این زمینه تربیت کنیم، نتایج بسیار مطلوبی خواهد داشت زیرا تبلیغات برای ترویج سبک زندگی ناسالم و در غیاب انجام می شود. از چنین طرح هایی طبیعتاً ما آسیب خواهیم دید، بنابراین ممکن است این طرح به تعویق بیفتد، اما قطعاً تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

خزعلی همچنین به تاکید شهید رئیسی بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه از بیماری ها در حوزه سلامت اشاره و تصریح کرد: یکی از مهمترین و اصلی ترین اقلام غذایی ما گندم و نان است و اگر نان کامل نداشته باشیم. باید منتظر عوارض سلامتی آن باشیم، بنابراین باید هر چه بیشتر در زمینه سلامت و پیشگیری از بیماری سرمایه گذاری کنیم. بخشی از این امر با حفظ یک رژیم غذایی سالم امکان پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا