اخبار سلامت

آمار فوتی های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سعید کریمی; معاون بهداشتی وزارت بهداشت در همایش تجلیل از بهورزان نوروزی که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از کارکنان سازمان اورژانس برگزار شد. و حوزه بهداشت و درمان با بیان اینکه در ایام نوروز پنج میلیون مراجعه کننده به مراکز درمانی مراجعه کردیم که از این تعداد یک میلیون نفر بستری و 180 هزار نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

فعالیت 23 هزار پزشک متخصص در ایام نوروز

وی با بیان اینکه کادر درمانی در ایام نوروز تعطیلی ندارند، افزود: 1060 بیمارستان، 160 هزار تخت بیمارستانی و 23 هزار پزشک متخصص در ایام نوروز آماده خدمت بودند.

ثبت 51 هزار و 580 مصدوم در ایام نوروز

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ارائه خدمات به حادثه دیدگان سوانح رانندگی تصریح کرد: در این ایام 51 هزار و 580 مصدوم در سامانه ثبت شده است که از این تعداد 6 هزار و 470 مورد در محل حادثه مداوا و 45 هزار و 110 مصدوم منتقل شده اند. به بیمارستان ها تبدیل شد

وی با اشاره به آمار فوتی ها در تصادفات رانندگی خاطرنشان کرد: باید از شدت جراحات در حوادث رانندگی کاسته شود که با رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی و مسافرت امکان پذیر خواهد بود. زیرا هر چه شدت آسیب کمتر باشد، نجات جان قربانی موفقیت آمیزتر خواهد بود.

معاون رئیس جمهور وزارت بهداشت در پایان بر اولویت پیشگیری بر درمان تاکید کرد و تصریح کرد: باید در زمینه پیشگیری از حوادث رانندگی بیشتر تلاش کنیم تا شاهد مرگ هموطنان در حوادث رانندگی نباشیم و این امر موضوعی مبنی بر لزوم افزایش کیفیت در تولید خودرو، استانداردسازی جاده ها و فرهنگ سازی در زمینه رعایت قوانین و نکات ایمنی توسط شهروندان، مورد تاکید و تمرکز قرار گرفته است.

کاهش 10 درصدی آسیب های رانندگی در نوروز 1403

جعفر میادفر; رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در ادامه این همایش گفت: 3345 مرکز اورژانس در سراسر کشور در طرح سلامت نوروزی فعالیت داشتند.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کاهش 10 درصدی تصادفات رانندگی در نوروز 1403 خبر داد و گفت: 50 هزار و 800 ماموریت ترافیکی در این ایام انجام و بیش از 43 هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی از فعالیت دو پایگاه بال ثابت و یک پایگاه دریایی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام حدود یک میلیون تماس مردمی دریافت و 296 هزار ماموریت انجام شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: اورژانس هوایی نیز 193 سوت پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی گفت: 26 هزار پرسنل در حوزه اورژانس و فوریت های پزشکی در طرح سلامت نوروزی خدمت کردند و کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشتند که شایسته تقدیر است.

1.7 میلیون بازدید بهداشتی در طرح سلامت نوروزی

همچنین حسین فرشیدی; معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه حوزه سلامت و پیشگیری با مشارکت مردمی و توسعه فرهنگی ارتقا می یابد، تصریح کرد: در این راستا زمینه ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری ها فراهم می شود. وی تصریح کرد: پیشگیری از حوادث و بیماری ها شرط اول سلامت است لذا با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان در تلاش هستیم تا خدمات بهداشتی و فرهنگی و افزایش سواد سلامت را بیش از گذشته ادامه دهیم و ارتقا دهیم.

فرشیدی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروز 1403 بیش از یک میلیون و 700 ویزیت بهداشتی انجام شده است، افزود: در این بازدیدها بیش از یک میلیون و 500 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشتی کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری های واگیر یک میلیون مورد علائم سندرمی مورد بررسی و غربالگری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین در حوزه سلامت از جمله واکسیناسیون نیز انجام شد و هیچ خدماتی تعطیل نشد، گفت: در این ایام بازدیدهای بهداشتی 70 درصدی افزایش یافت و تیم های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه های مرزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند. از هیچ تلاشی فروگذار نکرده بودند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا