اخبار سلامت

آمار عجیب وزیر بهداشت از کشف مواد غذایی فاسد

به گزارش سلامت جو از مشهد مقدس ، بهرام عین اللهی در جمع خادمان مردم در حوزه سلامت در دارالشفایی حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: در این ایام نیروهای ثابت و داوطلب از خراسان رضوی و خارج از این استان حضور دارند. با حضور در شهر مشهد و میهمانان نوروزی امام رضا (ع) خدمات رسانی می کنند و خوشبختانه آمادگی بالایی در هر کدام برای ارائه خدمات به موقع به بیماران مشاهده می شود.

وی افزود: این نیروها خدمات سرپایی را به خوبی به زائران و مجاوران نیازمند ارائه می کنند و در صورت وجود موردی که نیاز به خدمات بستری داشته باشد، بلافاصله با توجه به نیاز آن بیمار به بیمارستان های دیگر منتقل می شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دارالشفاء امام (ره) کمک شایانی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه درمان می کند، خاطرنشان کرد: سیاست وزارت بهداشت این است. برای پشتیبانی از بخش های مختلف این مجموعه از جمله آزمایشگاه آن، مجموعه ای که بار مراجعات به بیمارستان ها را کاهش داده و پاسخگوی بسیاری از موارد ویزیت بیماران بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کارهای خوبی در آزمایشگاه بیمارستان امام الشفا انجام شده است اما این اداره کل نیازمند تعویض و به روز رسانی برخی تجهیزات آزمایشگاهی است، اظهار داشت: در این زمینه باید ذکر اینکه در دیدار با حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی در سفر قبلی خود به مشهد، بر حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجتمع دارالشفاء امام تاکید کردیم. (ع) این وسایل به سرعت تهیه و در اختیار این مجموعه قرار گرفت.

عین اللهی تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی امسال تا پایان روز گذشته یک میلیون و پانصد هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند که از این تعداد 270 هزار نفر بستری شدند. همچنین 85 هزار عمل جراحی انجام شد که 20 هزار مورد آن اورژانس بود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 80 هزار بیمار از طریق اورژانس 115 به بیمارستان ها منتقل شده اند که از این تعداد 60 هزار بیمار عمومی، داخلی، سکته مغزی، قلبی و مغزی و 20 هزار نفر دیگر نیز جاده ای بوده اند. وی تاکید کرد: البته بیماران جاده ای فقط مربوط به تصادف نبودند و با توجه به استقرار ایستگاه های اورژانس 115 جاده ای مسافرانی که در سفر دچار مشکل می شوند برای دریافت خدمات اورژانسی و پزشکی لازم به نزدیک ایستگاه مراجعه می کنند.

عین اللهی با اشاره به اینکه یکی از موارد مهم و مورد تاکید رعایت مسائل بهداشتی در ایام نوروز بود، گفت: در این راستا و تا این لحظه نزدیک به 710 هزار بازدید از مراکز مختلف و خدمات رسان در مناطق اقامتی صورت گرفته است. پذیرایی و غیره داشته ایم. حدود 700 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده کشف و معدوم شد و در کنار آن 2300 متخلف حوزه بهداشت را پلمب کردیم و صاحبان این مراکز برای رسیدگی و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

لازم به ذکر است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز پس از زیارت حرم منور رضوی از دارالشفاء امام(ره)، پایگاه اورژانس طبرسی، قرارگاه غدیر و ستاد عملیات ستاد خدمات سفر مشهد مقدس بازدید کرد. . رضا در حوزه سلامت بر ارائه خدمات بهتر، موثرتر و با کیفیت بالاتر تاکید کرد.

انتهای پیام/282

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا