اخبار سلامت

آمار عجیب “سقط جنین” در کشور/ نجات 4550 فرزند از سقط

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمدحسین زارع زاده امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای طرح «نفس» (نجات کودکان سقط شده) خبر داد و اظهار داشت: طرح نفس یکی از طرح هایی که با همکاری بسیج جامعه پزشکی و وزارت بهداشت انجام می شود این طرح راه میانبری برای افزایش جمعیت است، اما واقعیت این است که یک اقدام غیرقانونی و غیرقانونی به نام سقط جنین وجود دارد که باید از آن جلوگیری کرد.

وی افزود: سقط درمانی گاهی برای نجات جان مادر اتفاق می افتد اما برخی از سقط ها عمدی و مجرمانه اتفاق می افتد و تعداد آن دقیق نیست اما به طور متوسط ​​روزانه 1000 سقط در کشور ما اتفاق می افتد که رقم بسیار بالایی است. بنابراین طرح حفظ جنین هایی که والدین آنها تصمیم به سقط دارند اجرا می شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به سوال تسنیم درباره آمار نجات کودکان از سقط جنین گفت: از نیمه دوم سال 1400 تاکنون 4550 مورد سقط جنین پیشگیری شده است. 250 مرکز خودمراقبتی وجود دارد که داوطلبان اعم از ماما، مشاور، متخصص زنان و روان‌شناس در آن حضور دارند و فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود: یکی از دلایل سقط جنین در دسترس بودن آسان داروی سقط جنین است و از این رو فعالیت های فرهنگی را برای پیشگیری از سقط در دستور کار قرار داده ایم.

زارع زاده بیان کرد: در عین حال بررسی ها نشان داده است که 23 درصد متقاضیان سقط جنین به دلایل اقتصادی بوده اند و به همین دلیل بیشتر مسائل مربوط به سقط جنین مسائل فرهنگی بوده است و در طرح نفس تلاش شده تا به کودکان نگاه شود. به عنوان هزینه در خانواده ها نباید از منظر سرمایه به آنها نگاه کرد.

انتهای پیام/+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا