علمی و فناوری

آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ / پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)کارت شرکت داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به همراه راهنمای شرکت در آزمون از فردا دوشنبه 12 اردیبهشت لغایت چهارشنبه 14 اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری فعال می شود. پورتال سازمان سنجش آموزش کشور جهت مشاهده و چاپ.

داوطلبان باید با وارد کردن کد ملی/شناسه منحصر به فرد و رمز عبور، پرینت راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند.

داوطلبانی که در دو گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی اقدام کردند، دارای دو کارت هستند.

برای داوطلبانی که به آزمون پذیرش دانشجو معلمان ابراز علاقه کرده اند، تنها یک کارت ورود به جلسه در گروه آزمایشی مربوطه منتشر شده است.

این دسته از داوطلبان علاوه بر پاسخگویی به دفترچه سوالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، باید به دفترچه سوالات آزمون پذیرش دانشجو معلم نیز پاسخ دهند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه همراه با عکس و ارائه آن الزامی است.

روند برگزاری آزمون صبح ها از ساعت 8:00 (هشت) و بعد از ظهر از ساعت 14:30 (دو و نیم بعد از ظهر) آغاز می شود و درب حوزه های امتحانی از ساعت 7:30 بسته می شود. صبح و 14:00 (دو بعد از ظهر) به ترتیب.

در مجموع یک میلیون و 152 هزار و 518 داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده اند که 63 درصد آنان زن و 37 درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از 501 هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از 128 هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلب را در بین گروه های آزمایشی اصلی دارند.

آزمون گروه های آزمایشی ریاضی و علوم فنی و انسانی روز پنج شنبه 15 اردیبهشت ماه صبح، هنر و زبان های خارجی عصر همان روز و آزمون گروه های آزمایشی علوم تجربی در نوبت صبح برگزار می شود. صبح روز جمعه 18 اردیبهشت در 412 شهر، 624 منطقه اصلی و 93 فرعی.

با توجه به تاکید سازمان سنجش آموزش کشور؛ در این آزمون امکان تغییر گروه آزمایشی، ثبت نام جدید و تغییر حوزه امتحانی وجود ندارد، لذا از مراجعه جداگانه به واحدهای اصلاح عیوب کارت این موارد خودداری فرمایید.

داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و انسانی در صورت علاقه مندی به رشته علوم ورزشی می بایست از روز یکشنبه سوم تیرماه تا تاریخ 96/9/91 مورد مربوطه را انتخاب و هزینه آزمون عملی را پرداخت نمایند. جمعه هشتم همین ماه از طریق سامانه جامع آزمون سراسری اقدام کنید.

داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی خواهند بود که اولاً هزینه برگزاری آزمون عملی را در بازه زمانی اعلام شده پرداخت کرده و علاقه خود را به این رشته اعلام کنند و ثانیاً در جلسه آزمون تجربی. گروه های علوم ریاضی، علوم انسانی و تجربی در یکی از تست ها. دور اول یا دوم (یا هر دو دور) 1403 باید حضور داشته باشد.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه مندی به رشته های پذیرش با آزمون جهت شرکت در آزمون عملی می بایست حداکثر دو مجموعه رشته تحصیلی را انتخاب و هزینه آزمون عملی را از طریق فراگیر سراسری سراسری پرداخت نمایند. سیستم معاینه

داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که ابتدا هزینه برگزاری آزمون عملی را در بازه زمانی اعلام شده پرداخت کرده و علاقه خود را به رشته یا رشته هایی اعلام کنند و ثانیاً در جلسه آزمون گروه آزمایشی هنر در یک واحد. آزمون های سراسری اول یا دوم (یا هر دو بار) در سال 1403 باید حضور داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا