سلامت خانواده

آمادگی کامل وزارت بهداشت برای ارائه خدمات در روز حادثه طبس – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرخندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 10 آبان ماه) شورای اسلامی شهر ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده برای جانباختگان حادثه دلخراش معدن زغال سنگ طبس، ضمن تسلیت و تسلیت با احترام به خانواده قربانی گفت: وزارت بهداشت بر دو حوزه درمانی و بهداشتی تمرکز کرده است که به شما عزیزان تقدیم می کنم.

وی افزود: در قسمت درمان 30 مصدوم داشتیم که در روز اول با اعزام و ساماندهی اورژانس فردوس و طبس به منطقه آماده باش بودند. خوب معاونت درمان یزد و مشهد آمادگی کامل داشتند و آمبولانس ها اعزام شدند و اورژانس هوایی نیز اعزام شد و 14 نفر از مصدومان این حادثه را در همان روز ترخیص کردیم و به صورت سرپایی مداوا شدند و 16 مصدوم باقی مانده در بیمارستان بستری هستند. بیمارستان طبس. و شش نفر را به یزد منتقل کردیم و آنها نیز در بخش آی سی یو مداوا شدند و اقدامات درمانی انجام شد اما متاسفانه از مجموع 3 نفر بر اثر خفگی فوت کردند و پیگیری ها تا امروز انجام شده است. اما یک مجروح تا امروز وی در بخش ICU بیمارستان یزد بستری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حوزه سلامت، همان کاری که بر عهده وزارت بهداشت بود، در حوزه تخصصی سلامت حرفه ای، تمام بازدیدهای دوره ای کارشناسان حرفه ای ما به طور مرتب انجام شده است. و در آخرین بازدید که در سال 1403 بود، سه بار ویزیت کلیه کارگران که معادل 550 کارگر بود، معاینه و تحت بازرسی حرفه ای و بهداشتی قرار گرفتند.

ظفرخندی وی بیان کرد: وظیفه وزارت بهداشت در این دو مقوله درمان و بهداشت حرفه ای بوده است که به طور کامل انجام شده و گزارشی ارائه شده است که در صورت نیاز باید مکتوب شود. موجود است قرار می گیرید. وظیفه بازرسی کار بر اساس ماده 6 قانون کار بر عهده شورای عالی حمایت کار است که وزارت بهداشت در آن عضویت ندارد. در کمیسیون های تخصصی اعم از اصل 90 و یا کمیسیون های دیگر در این زمینه از ما سوال و استعلام نشد اما برای توضیح به نمایندگان این مطالب را خدمت شما عرض کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا