سلامت خانواده

آمادگی شرکت های ژاپنی برای توسعه همکاری با ایران در حوزه سلامت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، تسوکادا تاماکیبا اشاره به سوابق دکتر ظفرخندی در سازمان نظام پزشکی افزود: در دوره همه دریافت کنید کرونا، جناب عالی رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بودید و می توانید در زمینه تبادل تجربیات و به اشتراک گذاری دستاوردهای علمی ایران در این زمینه به ژاپن و انتقال آن به نسل های آینده کمک کنید.

وی با بیان اینکه ژاپن خواستار تسریع در صدور مجوز ورود تجهیزات پزشکی به ایران است، ادامه داد: سازمان جایکا در حال حاضر پروژه کمک هزینه بهسازی تجهیزات پزشکی در ایران در حال انجام است و چندی پیش یکی از این دستگاه ها در شهرکرد به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: ژاپن تجربیات خوبی در زمینه مراقبت و پیشگیری از بیماری ها دارد که می تواند این تجربیات را برای کاهش شیوع و هزینه های درمان از جمله درمان سرطان سینه در اختیار ایران قرار دهد.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به سخنان وزیر بهداشت در خصوص تحریم ها گفت: با وجود تحریم ها، تعدادی از شرکت های ژاپنی آماده توسعه همکاری در حوزه سلامت با ایران هستند. البته یکی از موانع در زمینه همکاری های پزشکی و درمانی، صدور مجوزهای لازم در ایران است. در غیر این صورت امکان مبادله تسهیلات بیشتر بین دو کشور وجود دارد.

وی با اذعان به توانمندی ایران در زمینه درمان بیماری ها و اینکه پس از عمل رضایت بخش دیسک کمر خود در کشورمان توانایی ورزش را پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: قطعاً توصیه وزیر بهداشت ایران مبنی بر پیگیری این موضوع را انجام خواهد داد. تمیز کردن روغن و تجهیزات پزشکی .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا