سلامت خانواده

آماده سازی بیمارستان های کشور برای مقابله با تب دنگی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن واعظی در نشست دستیاران پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کیشور در سالن شهید سلیمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان های فارس، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان و گلستان هستند. به دلیل وجود این بیماری در معرض خطر هستند. در این مناطق بیماری و موارد تصادفی بسیار زیاد است.

وی با اشاره به شیوع بیماری تب دنگی در برخی مناطق و کشورهای جهان افزود: آماده سازی کادر درمانی سرپایی و بستری برای تشخیص و درمان بیماری های منتقله از پشه آئدس در صورت ابتلا به تب دنگی در حال انجام است.

واعظی ادامه داد: حفاظت از انتقال بین بیماران، حفاظت از کادر درمانی و مدیریت پسماند و فاضلاب از محورهای اقدامات پیشگیرانه در بیمارستان ها است.

رئیس مرکز تعالی مدیریت بیمارستانی و خدمات بالینی وزارت بهداشت، تب دنگی را یک بیماری ویروسی عفونی که از طریق پشه‌ها به انسان منتقل می‌شود، معرفی کرد و اظهار داشت: انتقال ویروس دنگی به عوامل بیولوژیکی و غیربیولوژیکی بستگی دارد. عوامل بیولوژیکی ویروس، ناقل و میزبان و عوامل غیربیولوژیکی دما، رطوبت و بارندگی هستند.

واعظی تصریح کرد: مراکز خط مقدم مقابله با این ویروس در اورژانس بیمارستانی، تیم پزشکی، تیم آزمایشگاهی و تیم اپیدمیولوژی است که باید توسط دانشگاه های مناطق پرخطر در قالب تیم واکنش سریع آماده شوند.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه کودکان زیر 5 سال در صورت بیماری نیاز به بستری در بیمارستان خواهند داشت، لذا هماهنگی پزشکان اطفال و فوق تخصص نوزادان در دانشگاه های علوم پزشکی الزامی است.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت خطاب به معاونان دانشکده های علوم پزشکی و دانشگاه های کشور، تصریح کرد: دپوی دارو و سرم و تجهیزات مربوطه برای مراقبت و ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان ها و همچنین فعال سازی رابط سلامت بیمارستان ها. برای مدیریت بهینه پسماندهای احتمالی و آب های سطحی در مجاورت بیمارستان ها تاکید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا