سلامت خانواده

آلودگی هوا می تواند رشد مغز کودکان را تغییر دهد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، “کاملیا هاستیناراستادیار روان‌شناسی UCLA و نویسنده مقاله می‌گوید: «ما تفاوت‌هایی را در پیامدهای مغزی بین کودکان با سطوح بالاتر قرار گرفتن در معرض آلودگی در مقابل سطوح کمتر قرار گرفتن در معرض آلودگی مشاهده می‌کنیم.

در مجموع، تیم تحقیقاتی 40 مطالعه را بررسی کردند. در بیشتر مطالعات نشان داده شده است که آلودگی هوای بیرون با تفاوت در مغز کودکان از جمله میزان ماده سفید در مغز مرتبط است.

این تفاوت ها بر مهارت های تفکر تأثیر می گذارد و حتی ممکن است نشانگرهای اولیه آلزایمر باشند.

از آنجایی که مغز کودکان هنوز در حال رشد است، آلودگی هوا خطرات خاصی را برای کودکان و نوجوانان به همراه دارد. محققان توضیح دادند که کودکان نسبت به بزرگسالان آلاینده های بیشتری را نسبت به وزن جذب می کنند.

این بررسی جدید تحقیقاتی از ایالات متحده، مکزیک، اروپا، آسیا و استرالیا را بررسی کرد که سطوح آلودگی را با نتایج مغز در سنین مختلف، از نوزادی تا سن 18 سالگی مقایسه کرد. برخی تغییرات شیمیایی در بدن را که بر عملکرد مغز تأثیر می‌گذارند، بررسی کردند. برخی دیگر به دنبال تومور در مغز و سیستم عصبی مرکزی بودند.

هر مطالعه کیفیت هوا را اندازه گیری می کند بر اساس محله یا آدرس بچه‌ها را بررسی کرد و تفاوت‌های مغزی را در مناطق بسیار آلوده و همچنین مناطقی که استانداردهای کیفیت هوای محلی را رعایت می‌کردند، پیدا کرد.

تحقیقات انجام شده در مکزیکوسیتی تفاوت قابل توجهی را در ساختار مغز در مقایسه با کودکان مناطق کم آلودگی و پر آلودگی نشان داد.

آلودگی ناشی از آتش سوزی جنگل ها، نیروگاه های زغال سنگ و بسیاری از منابع دیگر بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا