سلامت خانواده

آلو؛ میوه ای شفابخش/پیشگیری از پوکی استخوان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم تقوی شیرازی گفت: سیب زمینی میوه ای تابستانی است که انواع و رنگ های زیادی دارد. برخی از آنها سبز، زرد یا سیاه و گاهی قرمز هستند. کوچک و بزرگ است. طعم آن ترش، شیرین یا شیرین است.

وی افزود: البته سیب زمینی در منابع طب ایرانی به نام عجاس ذکر شده است، بر حسب میزان ترشی ذکر شده است. آلو شیرین رسیده طعم سرد و ملایمی دارد. اما هر چه ترش تر شود، سردتر می شود.

تقوی ادامه داد: سیب زمینی به میلیون معروف بودن آب شیرین، کار لینت قسمت های بیشتری داره سیب زمینی حرارت بدن را کاهش می دهد. تب و تشنگی، گرمازدگی و التهاب و خارش پوست را تسکین می دهد، به خصوص اگر قبل از غذا مصرف شود.

وی افزود: هر چه باشد سیب زمینی شیرین تر باش میلیون بهتر می شود و هر چه ترش تر شود، التهاب و گرما را بیشتر کنترل می کند.

این متخصص طب ایرانی گفت: اگر معده و هضم سرد باشد، مثلاً ترش شود، دیر هضم و نفخ شود. سیب زمینی با آب و عسل بهتر است گلقند مصرف شود

وی افزود: سیب زمینی اگر با شکر به صورت شربت پخته شود، میلیون حتی اگر سرفه هم داشته باشید، شما را آزار نمی دهد خاکستر درد نمی کند و سینه را نرم می کند.

تقوی گفت: سیب زمینی یک میوه خوشمزه کم کالری با ویتامین و معدنی سلام مختلف، فیبر و ضد اکسیدان است. اگر سیب زمینی اگر خشک باشد کالری و فیبر بیشتری دارد. فیبری که سیب زمینی علاوه بر تسهیل حرکت روده، قند و چربی خون را نیز تنظیم می کند.

وی افزود: یک کار جالب دیگر سیب زمینیبرای جلوگیری از پوکی استخوان افزودن این میوه مشخص به انواع غذاها مانند خورشسوپ و سالاد طعم آنها را دلچسب تر می کند. صابون و پاستیل خانگی با سیب زمینی می تواند جایگزین مناسبی برای تنقلات صنعتی و بی کیفیت برای کودکان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا