بهداشت و درمان

آلو؛ میوه ای با خواص درمانی/ پیشگیری از پوکی استخوان

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، مریم تقوی شیرازی گفت: آلو از میوه های تابستانی است که انواع و رنگ های زیادی دارد. برخی از آنها سبز، زرد یا سیاه و گاهی قرمز هستند. کوچک و بزرگ است. طعم آن ترش، شیرین یا شیرین است.

وی افزود: در منابع طب ایرانی از آلو با توجه به میزان ترشی آن به طور متفاوتی یاد شده است. آلو شیرین رسیده طعمی سرد و ملایم دارد. اما هر چه ترش تر شود، سردتر می شود.

تقوی ادامه داد: آلو به ملین بودن معروف است. تازه آب گرفته، اثر پرز بیشتری دارد. آلو گرمای بدن را کاهش می دهد. تب و تشنگی، گرمازدگی و التهاب و خارش پوست را تسکین می دهد، به خصوص اگر قبل از غذا مصرف شود.

وی افزود: آلو هر چه شیرین تر باشد ملین بهتر است و هر چه ترش تر باشد التهاب و گرما را کنترل می کند.

این متخصص طب ایرانی گفت: اگر معده و دستگاه گوارش سرد است، مثلاً ترش، دیر هضم و نفخ است، آلو بهتر است با آب و عسل یا گولاگند مصرف شود.

وی افزود: اگر آلو را با شکر به صورت شربت بپزند ملین بی ضرری می شود که اگر سرفه هم داشته باشید ترشی آن آزارتان نمی دهد و سینه را نرم می کند.

تقوی گفت: آلو یک میوه خوشمزه کم کالری با انواع ویتامین ها و مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان است. اگر آلو خشک باشد کالری و فیبر بیشتری دارد. فیبر موجود در آلو علاوه بر تسهیل حرکت روده، قند و چربی خون را نیز تنظیم می کند.

وی افزود: یکی دیگر از عملکردهای جالب آلو پیشگیری از پوکی استخوان است. افزودن این میوه خاص به انواع غذاها مانند خورش ها، سوپ ها و سالادها طعم آنها را خوش طعم تر می کند. نان و پاستیل خانگی با آلو می تواند جایگزین مناسبی برای تنقلات صنعتی و بی کیفیت برای کودکان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا