اخبار سلامت

آغاز پویش ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم از ابتدای بهمن ماه

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، حسین فرشیدی امروز در نشست خبری کمپین ملی تغذیه سالم اظهار داشت: این روزها کمپین ملی سلامت در قالب غربالگری دو عامل خطر بسیار مهم یعنی فشار خون و دیابت آغاز شده است. ، در سراسر کشور برگزار می شود. اکنون نزدیک به 43 میلیون نفر از جمعیت کشور برای این دو بیماری غربالگری شده اند و حدود 70 درصد از جمعیت بالای 18 سال ما در این کمپین غربالگری می شوند. در ادامه این طرح، کمپین ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم برگزار می شود که محور آن اطلاع رسانی تغذیه سالم از طریق شبکه سلامت و رسانه ها به مردم است.

وی با بیان اینکه دیابت و فشار خون بالا به دو عامل نمک و قند وابسته هستند، افزود: کمپین اطلاع رسانی تغذیه سالم با محوریت نمک یددار و لبنیات از اول تا هفتم بهمن ماه با موضوع نمک و شعار «انتخاب همه: کم نمک، اما یددار تصفیه شده» و با موضوع لبنیات و شعار «از کودکی تا پیری، لبنیات سالم» از هشتم تا پانزدهم بهمن ماه برگزار می شود.

ایرانی ها روزانه 10 گرم نمک می خورند

فرشیدی با بیان اینکه مصرف نمک در ایران دو برابر میانگین جهانی است، گفت: روزانه نباید بیش از سه تا پنج گرم نمک مصرف شود اما میزان مصرف نمک در ایران بالای 8 و نزدیک به 10 گرم است.

نمک های رنگی موجود در بازار قابل اعتماد نیستند

وی با اشاره به افزودن ید به نمک خوراکی کشور درباره فروش نمک های رنگی در بازار گفت: اکثر نمک های رنگی مانند نمک های صورتی و آبی تولید شده در کشور قابل اعتماد نیستند زیرا منبع تولید آنها نیست. اصلا شناخته شده و معلوم نیست در کدام شرکت تولید می شوند. شده اند. نمک غذا باید دارای تاییدیه وزارت بهداشت، نشان استاندارد و شرکت سازنده آن باشد. انواع مختلفی از مواد مضر از سرب و آلاینده‌ها ممکن است در این نمک‌های غیرمجاز وجود داشته باشد که شناسایی آن‌ها برای افراد ممکن نیست.

بر اساس اعلام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، شعار و تاریخ کمپین ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم در تصویر زیر آمده است:

وزارت بهداشت، درمان، تغذیه سالم،

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا