اخبار سلامت

آغاز تزریق واکسن پنوموکوک در 7 استان کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی امروز در حاشیه مراسم «کمپین ملی کودک سالم ایران سلامت» اظهار داشت: امروز از دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس که در پیشگیری از بیماری ها در کودکان بسیار حائز اهمیت است، رونمایی کردیم.

وی افزود: پنوموکوک می تواند باعث بیماری های بسیاری در کودکان شود و سالانه 1500 کودک بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند یا در بیمارستان بستری می شوند و شایع ترین عارضه آن پلوریت است. روتاویروس نوعی ویروس است که علائمی مانند اسهال ایجاد می کند و تعداد زیادی از کودکان دچار مشکلات گوارشی هستند و باید در بیمارستان بستری شوند و واکسن روتاویروس که امروز رونمایی شد نیز می تواند از این بیماری پیشگیری کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: قرار است واکسن پنوموکوک در سنین 2، 4 و 12 ماهگی در هفت استان کشور تزریق شود. واکسن روتاویروس نیز خوراکی است و در 2، 4 و 6 ماهگی به کودکان تزریق می شود.

عین اللهی با اشاره به سابقه بیش از 40 سال واکسیناسیون کودکان در کشور گفت: در کشور ما بیش از 90 درصد کودکان واکسینه می شوند و میزان مرگ و میر کودکان کاهش چشمگیری داشته است. امیدواریم با تکمیل زنجیره واکسیناسیون در کشور بتوانیم از سایر بیماری ها نیز پیشگیری کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در بیمارستان های دولتی خبر داد و افزود: بیماری در کودکان می تواند عوارض دائمی ایجاد کند و ممکن است فرد به دلیل فقر و به همین دلیل برای درمان بیماری فرزند خود اقدام نکند. دلیل هیئت دولت با درمان کودکان زیر 7 سال موافقت کرده است.

وی ادامه داد: ما در تمامی مراکز دولتی وابسته به وزارت بهداشت به کودکان خدمات رایگان سرپایی و بستری ارائه می کنیم و با وجود همه تحریم ها روی کودکان سرمایه گذاری می کنیم زیرا افراد به طور متوسط ​​تا 70 سال عمر می کنند و در نتیجه سلامت آینده مردم را تامین می کند. فرزندان ما به آنها بستگی دارد آنها به صورت رایگان درمان خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا