سلامت خانواده

آخرین آمار موارد و مرگ و میر ناشی از آبله میمون در جهان

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در حال حاضر سویه جدیدی از م آبله این بیماری که با نام آبله میمون نیز شناخته می‌شود، اروپا را درنوردیده است و بریتانیا هشدار داده است که این ویروس کشنده می‌تواند ظرف چند هفته در سراسر کشور گسترش یابد و کارشناسان هشدار داده‌اند که نوع کشنده آن “10 برابر مرگبارتر” است. و از مردم خواست نسبت به علائم هشدار دهنده این عفونت آگاه شوند.

یک کارشناس برجسته سازمان جهانی بهداشت از مردم خواسته است که اکنون اقدامات جدی انجام دهند، اگرچه او می گوید که خطر برای جمعیت عمومی کم است، زیرا او از وحشت گسترده ویروسی که به نام آبله میمون نیز شناخته می شود، پس از انتشار در اروپا صحبت می کند. و به بریتانیا هشدار داده شده است که ویروس ممکن است در هفته های آینده گسترش یابد.

دکتر هانس کلوگه، کارشناس برجسته سازمان بهداشت جهانی، اصرار داشت که با وجود هشدار جهانی پس از شیوع ویروس با منشاء آفریقایی، این ویروس “جدید نیست”.

تنها در جمهوری دموکراتیک کنگو از آغاز 1500 مورد و 450 مورد مرگ ثبت شده است و اکنون گزارش شده است که سویه نگران‌کننده‌تر این ویروس مسئول 450 مرگ و میر است و به عنوان کلاد 1 در سوئد شناسایی شده است. هستند 2 نوع از Clade 1 وجود دارد و مورد سوئدی به نام Clade 1b شناخته می شود.

از عموم مردم خواسته می شود که نسبت به علائم هشدار دهنده عفونت نادر هوشیار باشند، با این حال، دکتر کلوگ می گوید که متخصصان در مورد چگونگی مقابله با این بیماری با اقدامات بهداشت عمومی و واکسیناسیون در صورت لزوم مجهز و آگاه هستند.

دکتر کلوگ توضیح داد: «بیشترین نیاز به یک واکنش هماهنگ در منطقه آفریقاست.

ساینس گزارش داد که خارش در این بیماری گاهی با آبله مرغان اشتباه گرفته می‌شود و به صورت نقاط برجسته شروع می‌شود که به تاول‌های کوچک پر از مایع تبدیل می‌شوند که در نهایت پوسته‌هایی را تشکیل می‌دهند که پس از مدتی می‌ریزند.

شناسایی 2 مورد جدید آبله میمون در فیلیپین

وزارت بهداشت فیلیپین (DOH) امروز (دوشنبه) اعلام کرد که کادر پزشکی این وزارتخانه اخیراً دو مورد جدید ابتلا به M. pox (آبله میمون) را شناسایی کرده اند که تعداد موارد ابتلا را در این کشور به 3 نفر رسانده است، آلبرت دومینگو. سخنگوی وزارت بهداشت این کشور گفت: موارد جدید شامل یک مرد 37 ساله و یک مرد 32 ساله است. مرد 37 ساله در حال حاضر در بیمارستان بستری است و مرد 32 ساله در خانه مانده و منتظر جواب آزمایش تایید نمونه پوست است. است

دومینگو گفت که هر دو دارای Mpox Clade II هستند که شکل خفیف‌تری از ویروس است و وزارت بهداشت این کشور هنوز نمی‌تواند ارتباط همه‌گیرشناسی بین دو مورد جدید و اولین مورد فعال در سال 2024 را تعیین کند. مردی 33 ساله که روز دوشنبه هفته گذشته شناسایی شد.

فیلیپین با احتساب این موارد جدید آبله، 12 مورد از جولای 2022 ثبت کرده است.

دومینگو گفت از سال 2023 9 مورد بهبود یافته است.

در همین حال، تئودورو هربوسا، وزیر بهداشت فیلیپین گفت: ما همچنان شاهد انتقال محلی M. Pax clade II در فیلیپین، به ویژه در مانیل هستیم.

M.pox می تواند از طریق تماس بسیار نزدیک با فرد آلوده منتقل شود و علائم شایع M.pox شامل بثورات پوستی، تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمر درد، کم انرژی و تورم غدد لنفاوی است.

بر اساس آخرین آمار CDC آفریقا، 17541 مورد ابتلا به M.pox و 517 مورد مرگ ناشی از این بیماری از 13 کشور آفریقایی گزارش شده است.

جمهوری دموکراتیک کنگو، مرکز کنونی بیماری، 96 درصد از کل موارد و 97 درصد از کل مرگ و میرهای گزارش شده در سال 2024 و در 14 را به خود اختصاص داده است. مردادشیوع سازمان جهانی بهداشت (WHO). م آبله به نام “اورژانس بهداشت عمومی با نگرانی بین بین المللیاو اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا