سلامت خانواده

آخرین آمار «تب دنگی» در کشور/ اسامی استان ها

به گزارش خبرآنلاین، دکتر شهنام آرشی در گفت وگو با ایسنا. وی با بیان اینکه بر اساس گزارش های سامانه مراقبت سندرمی فعلی کشور از ابتدای سال جاری تا 27 شهریور، بالغ بر 184 مورد ابتلا به تب دنگی گزارش شده است، گفت: بر اساس بررسی اپیدمیولوژیک انجام شده از بیماران، اکثر موارد در حال حاضر تشخیص داده شده است. آنها سابقه سفر به خارج از کشور را داشته اند. بر اساس بررسی های انجام شده، 131 مورد سابقه سفر به امارات، 9 مورد سابقه سفر به پاکستان، یک مورد سابقه سفر به عمان و یک مورد سابقه سفر به بنین دارند.

وی در خصوص میزان ابتلای محلی به دنگی در کیشور گفت: بر اساس گزارش ها 42 مورد فوت محلی به ثبت رسیده است که از این تعداد 11 مورد در استان “بندرلینگا” هرمزگان و 31 مورد در استان “چابهار” شناسایی شده است. سیستان و بلوچستان یک بیمار ملیت آفریقایی، 4 نفر افغانی، سه نفر پاکستانی و 34 نفر ایرانی هستند.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره نحوه شناسایی بیمارانی که به خارج از کشور سفر کرده‌اند، توضیح داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس یعنی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرستان‌های «گراش»، «لارستان» جهرم و شیراز توانسته اند بیشتر مبتلایان را شناسایی کنند. تشخیص؛ منظور از موارد ذکر شده این است که افرادی سابقه سفر به خارج از ایران را داشته و در کشور دیگری به این بیماری مبتلا شده اند.

عرشی افزود: همچنین دانشگاه های علوم پزشکی هرمزگان، بوشهر، قزوین، چابهار، زاهدان، شهید بهشتی، ایران، گیلان، مشهد، قم، ایرانشهر و اصفهان. آنها توانسته اند بیمارانی را که به خارج از کشور سفر کرده اند شناسایی کنند.

رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره میزان مرگ و میر ناشی از تب دنگی گفت: تاکنون یک مورد مرگ بر اثر تب دنگی گزارش شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره شیوع پشه آئدس در کشور نیز گفت: در حال حاضر پشه آئدس «آیگیپتی» در مناطق مستعد استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان وجود دارد. در بخش هایی از استان های مجاور این مناطق. یا در ماه های آینده مستقر خواهند شد. همچنین پشه Aedes “albopictus” در استان های گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان و مناطق مجاور صید شده و به احتمال زیاد در مناطق مجاور وجود دارد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا