سلامت خانواده

یک ویتامین مقوی برای سلامت ذهن و بدن

به گزارش خبرآنلاین، شاید وقت آن رسیده که همدیگر را در آغوش بگیریم و گاهی بدون هیچ امید و مناسبتی، فقط به خاطر انسانیت و محبتی که در روابط انسانی و عاطفی ما وجود دارد، چند ثانیه ای خود را به آن جریان انرژی بسپاریم. و عشقی که ما را پر می کند.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: در آغوش گرفتن عزیزانمان حرکت سختی نیست، به راحتی انجام می شود. اما چند بار اثر تسکین دهنده و دشوار معجزه را فراموش می کنیم. وقتی کسی را در آغوش می گیریم و عاشقانه او را در آغوش می گیریم، در وجود دیگری نفس می کشیم. البته کلام خیلی مهم است و کلام خیلی تاثیرگذار است. اما رفتار و کردار بر خلاف آنچه ممکن است برخی فکر کنند، مهمتر از گفتار نیستند.

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که صحبت کردن درباره مشکلات بهترین راه‌حل است. با این حال، گاهی اوقات اگر کلمات کوتاه می آیند، یا اگر نیاز به حمایت است، بهترین راه حل این است که کلمات خود را با ژست انسانی در آغوش گرفتن یک نفر همراه کنیم. اگر می دانستم این آخرین باری است که از این در می گذری، تو را محکم در آغوش می گرفتم. بهت زنگ می زدم و تو تبدیل می شدی به حوض، دوباره بغلت می کردم و گرمت را در آغوش می گرفتم.

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که در آغوش گرفتن:

ترشح هورمون کورتیزول (هورمونی که در هنگام استرس ترشح می شود) را کاهش می دهد.

فشار خون را تنظیم می کند

ارتباط بین دو نفر را بهبود می بخشد

عزت نفس را افزایش می دهد

از طریق ترشح اکسی توسین، هورمونی که وظیفه اصلی آن ایجاد احساس خوب و عشق در فرد است، احساس امنیت ایجاد می کند.

گیرنده های پوست ما را فعال می کند

حال با توجه به نتایج تحقیقات دانشمندان این سوال مطرح می شود که آیا بغل کردن می تواند عملکرد و تاثیری مشابه ویتامین ها بر بدن داشته باشد و تعداد مراجعه به پزشک را کاهش دهد؟

تاثیر در آغوش گرفتن و مصرف انواع ویتامین ها

بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه کارنگی ملون در پنسیلوانیا و زیر نظر دکتر شلدون کوهن، استاد روانشناسی در دانشکده علوم اجتماعی انجام شد، این ایده کم و بیش به واقعیت های علمی نزدیک است.

پروفسور کوهن و تیمش تصمیم گرفتند در آغوش گرفتن به عنوان نمونه ای از حمایت اجتماعی مطالعه کنند. هدف این است که گزینه آغوش را به عنوان یک شاخص معمولی از یک رابطه نزدیک و صمیمی با شخص دیگر نشان دهیم.

تحقیقات علمی این تیم نشان داد افرادی که در تضاد با دیگران هستند استرس و اضطراب بیشتری را تجربه می کنند. آنها سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و کمتر قادر به مبارزه با سرماخوردگی هستند.

همچنین، این تحقیق نشان داد که برخلاف گروهی که در بالا ذکر شد، افرادی که از حمایت اجتماعی و روابط عاطفی نسبتاً خوبی برخوردارند، مهربان هستند و تا حدی در برابر تأثیرات استرس بر حالات روانی مانند افسردگی یا اضطراب مقاومت بیشتری دارند.

این گروه سیستم ایمنی قوی تری داشتند و در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا مقاومت بیشتری داشتند. استرس کمتری بر سیستم ایمنی بدن نسبت به نتایج اولیه این تحقیق بیشتر بود. در هر صورت، برای تایید این حقیقت که در آغوش گرفتن یکی از بهترین درمان ها برای غم و اندوه ماست، به اطلاعات بیشتری نیاز نداریم. نیازی به تحقیق خاصی نیست، همه ما با تجربه غم و اندوه و متعاقب آن همدلی و در آغوش گرفتن عزیزانمان به اثرات مثبت آن پی برده ایم.

حرف پایانی

برای خاتمه این مقاله می توانید در چارچوب عرف و فرهنگ خود به یکی از محارمانی که همین الان در کنار شماست نزدیک شوید و او را در آغوش خود بگیرید و گویی زمان را متوقف کنید. آغوشی که حداقل 8 ثانیه طول بکشد، محکم و محکم.

آیا اگر اعضای خانواده به جای دعوا و مشاجره بیهوده فقط یکدیگر را در آغوش بگیرند، خانواده پناهگاه امن تری نخواهد بود؟

اگر همسران به جای دعواهای طاقت فرسا، یکدیگر را در آغوش می گرفتند و بی درنگ عشق خود را به یکدیگر نشان می دادند، آیا کانون زناشویی گرمتر و بی دغدغه تر نمی شد؟

آیا اگر سیاستمداران و سیاستمداران جهان به جای دعوا و کینه توزی، یکدیگر را انسانی در آغوش بگیرند، دنیا جای بهتری برای زندگی نخواهد بود؟

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا