سلامت خانواده

کمبود متخصص سرطان سر و گردن کودکان/ بیشترین موارد سارکوم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بهار معینی مسئول فنی بخش رادیوتراپی بیمارستان سرطانی کودکان محک در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: همایش آشنایی با اخبار بیماری سارکوم سر و گردن کودکان اولین اقدام محک برای ایجاد برنامه تخصصی در این زمینه است. و برقراری ارتباط بین دانشگاهی و بیمارستانی.

وی با اشاره به اینکه همه ساله رویدادهای علمی و پژوهشی زیادی در ایران و خارج از کشور برای تبادل اطلاعات علمی بین همکاران و متخصصان هر رشته برگزار می شود، ادامه داد: با توجه به اهمیت مقابله با سرطان کودکان که ضمن به دوش کشیدن بار درمان، همچنین مشکلات روحی زیادی را برای خانواده ها به همراه دارد، برگزاری رویدادهای ویژه سرطان کودکان در دستور کار مرکز جامع تحقیقات سرطان کودکان قرار دارد و در گام اول به سارکوم سر و گردن کودکان می پردازیم.

دبیر اجرایی همایش «آشنایی با اخبار سارکوم سر و گردن کودکان» با اشاره به نادر بودن سرطان سر و گردن در کودکان و همچنین کمبود متخصص در این زمینه، افزود: در میان سرطان های سر و گردن کودکان، بیشترین موارد سارکوم و به طور خاص «رابدومیوسارکوم» و بعداً «سارکوم یوینگ» به آن اختصاص دارد. از این رو بر آن شدیم تا در کنفرانس پیش رو با تمرکز بر این دو نوع سارکوم، فرصتی برای به اشتراک گذاری و به روز رسانی داده های علمی و تجربی بین متخصصان این حوزه در ایران و خارج از کشور فراهم کنیم.

وی هدف از برگزاری این همایش را بهبود روند تشخیص و درمان چند تخصصی عنوان کرد و گفت: از آنجایی که سارکوم کودکان نیازمند درمان چندوجهی (جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی) است، این همایش می تواند در ایجاد برنامه تخصصی سارکوم کودکان در بین متخصصان کمک شایانی کند. در خارج از بیمارستان گام موثری بردارید.

مسئول فنی گروه رادیوتراپی بیمارستان محک با بیان اینکه در این همایش اساتید برجسته ایرانی و خارجی سخنرانی خواهند کرد، افزود: سه سخنران از کشورهای هند و پاکستان به صورت آنلاین در این همایش حضور یافته و گزارش خود را ارائه خواهند کرد.

وی در معرفی مهم ترین برنامه های این همایش گفت: در این همایش یک روزه که در تاریخ 12 مهر 1403 به میزبانی مرکز جامع پژوهشی کودکان ماهک برگزار می شود، دو پنل با موضوعات «تشخیص و چالش های درمانی» برگزار می شود. سارکوم سرویکال یوینگ در کودکان و «چالش‌های تشخیص و درمان» رابدومیوسارکوم سر و گردن در کودکان شکل می‌گیرد.

معینی در پایان افزود: امیدواریم با برگزاری این برنامه تخصصی زمینه ارتقای دانش متخصصان این حوزه را فراهم کنیم تا بتوانیم مناسب ترین خدمات درمانی را به کودکان سرطانی در سراسر کشور ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا