سلامت خانواده

کمبود این ویتامین ها باعث سردرد می شود

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین های گروه B نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر سردرد به ویژه در موارد سردردهای میگرنی ایفا می کنند. این ویتامین ها به دلیل اثرات مثبتشان بر سلامت اعصاب و عملکرد مغز شناخته شده اند. علاوه بر این، ویتامین های گروه B، از جمله ویتامین B2 یا ریبوفلاوین، نقش مهمی در کاهش سردرد و متعادل کردن عملکرد سیستم عصبی دارند.

به گزارش عصر ایران کمبود این ویتامین ها می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند سردردهای میگرنی شود. اگر از جمله افرادی هستید که با سردردهای مزمن مواجه هستید، باید بدانید که کمبود برخی ویتامین ها می تواند عامل سردرد باشد و مصرف به مقدار مناسب آن ها را کاهش دهد. سردرد کمک می کند. یکی از مواردی که ممکن است به بروز سردرد کمک کند، نوشیدن آب کافی است. کم آبی بدن یکی از علل شایع سردرد است. اگرچه آب در دسترس همه است، اما بسیاری از ما خواص آن را نادیده می گیریم. بدن باید به طور مرتب در طول روز با آب هیدراته شود. برخی از افراد ممکن است ساعت ها طول بکشد تا آب بنوشند و این می تواند باعث سردرد شود.

بنابراین باید مصرف آب را در برنامه روزانه خود قرار دهید. در صورت فراموشی می توانید از اپلیکیشن های ویژه ای استفاده کنید که نوشیدن آب را هر چند ساعت یکبار به شما یادآوری می کنند. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز توصیه می شود. اما توجه داشته باشید که نیاز بدن به مایعات برای هر فردی متفاوت است اما در هر صورت باید مقدار قابل توجهی آب بنوشید.

منیزیم

منیزیم به تنظیم عملکرد اعصاب و ماهیچه ها، حفظ سطح قند خون و کنترل فشار خون کمک می کند. به گفته متخصصان، کمبود منیزیم ممکن است با سردردهای میگرنی مرتبط باشد. بنابراین، افرادی که از مکمل‌های کلسیم استفاده می‌کنند می‌توانند مشکلات مرتبط با سردرد را بهبود بخشند، زیرا منیزیم یک شل‌کننده طبیعی عضلات و سیستم عصبی است. کمبود منیزیم می تواند منجر به سوزش عضلات، درد عضلانی، بی خوابی و سردرد شود. منابع غذایی حاوی منیزیم عبارتند از آجیل، دانه ها، سبزیجات برگ دار، ساردین، شیر و ماست.

ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم عصبی دارند. این ویتامین ها حاوی اسید فولیک هستند که برای سیستم عصبی بسیار مفید است و می تواند سطح هموسیستئین را کاهش دهد و در نتیجه به کاهش خطر ابتلا به میگرن کمک کند.

مصرف سایر انواع ویتامین های B از جمله B1، B2، B3، B5، B6، B12، بیوتین و فولات نیز برای حفظ سلامت اعصاب و جلوگیری از مشکلات مربوط به سیستم عصبی بسیار مهم است. با این حال، باید مراقب باشید که در مصرف این ویتامین ها زیاده روی نکنید.

ویتامین B2

ویتامین های B نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر سردرد دارند، به ویژه ویتامین B2 که به نام ریبوفلاوین نیز شناخته می شود. کمبود این ویتامین ها می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند سردردهای میگرنی شود. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B2 یا مکمل های آن به بهبود انرژی و متابولیسم بدن کمک می کند و می تواند احتمال ابتلا به سردردهای میگرنی را کاهش دهد.

برای مردان بالای 19 سال و زنان هم سن، مصرف حدود 1.3 میلی گرم بیشتر ویتامین B2 در روز توصیه می شود. اگر باردار یا شیرده هستید، مصرف روزانه 1.4 تا 1.6 میلی گرم توصیه می شود. همچنین می توانید این ویتامین را از منابع غذایی مانند تخم مرغ، جگر، گوشت قرمز، شیر، سبزیجات سبز و غلات دریافت کنید. اگر میگرن دارید، استفاده از دوز بالایی از این مکمل ها توصیه می شود.

سدیم

اگر در حین فعالیت های ورزشی یا فعالیت های بدنی بیش از حد عرق می کنید، ممکن است کمبود نمک یا سدیم در بدن خود داشته باشید که می تواند عاملی برای بروز سردرد باشد. به راحتی می توانید کمبود سدیم را با مصرف نوشیدنی های نمکی یا الکترولیتی جبران کنید. کمبود نمک ممکن است به دلیل مشکلات ادراری یا استفاده از برخی داروها نیز ایجاد شود.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا