سلامت خانواده

کدام گیاهان دارویی برای درمان کم خونی مفید هستند؟

محمدعلی یزدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کم خونی در زنان بیشتر است، اظهار کرد: این بیماری یکی از شایع ترین بیماری ها است و در صورت کاهش هموگلوبین خون، افراد مبتلا به کم خونی تشخیص داده می شوند. بیشتر اوقات این بیماری به دلیل کمبود پروتئین، آهن و ویتامین ها است برای بروز می کند و استفاده از داروهای گیاهی می تواند برای درمان آن مفید باشد.

وی با بیان اینکه کم خونی می تواند همه افراد را درگیر کند، افزود: اگر برای کنترل و درمان این بیماری تدابیری اندیشیده نشود، ممکن است عوارض جدی برای فرد ایجاد کند. تشخیص کم خونی با آزمایش امکان پذیر است، اما برخی از موارد احساس خستگی مداوم و عدم توانایی در تمرکز می تواند نشان دهنده ابتلای افراد به کم خونی باشد.

پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با اشاره به گیاهان دارویی موثر در کنترل و درمان کم خونی تصریح کرد: کمبود آهن و ویتامین C از جمله مواردی است که می تواند افراد را دچار کم خونی کند و هر دوی آنها در کشمش وجود دارد. بنابراین افراد می توانند برای کنترل و درمان کم خونی 10 عدد کشمش را در آب خیس کرده و صبح روز بعد قبل از صبحانه میل کنند.

یزدیان با بیان اینکه جعفری یکی از داروهای گیاهی قوی برای کم خونی است، ادامه داد: گیاه جعفری سرشار از ویتامین C است، به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد و در وعده های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، این گیاه دارای مقادیر زیادی اسید فولیک و آهن است و مصرف آن می تواند برای درمان و کنترل کم خونی موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه یونجه یکی از داروهای گیاهی سرشار از ویتامین C است، گفت: یونجه برای دفع سموم بدن و همچنین برای درمان کم خونی استفاده می شود، با توجه به اینکه این داروی گیاهی سرشار از ویتامین C است، کمبود آهن را درمان می کند. کم خونی در بدن افراد مبتلا به کم خونی وجود دارد و افراد می توانند برای بهره مندی از خواص این داروی گیاهی از جوانه، دانه و یونجه پخته در وعده های غذایی خود استفاده کنند.

یک پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با بیان اینکه بی حسی و سردی انتهای اندام ها، سردرد، احساس سبکی در سر یا سرگیجه، تنگی نفس، رنگ پریدگی و ضربان قلب نامنظم یا تند از دیگر علائم کم خونی است. می تواند برای مردم بیاورد. به، افزود: ابسنت از دیگر داروهای گیاهی مفید برای کم خونی است.

یزدیان با بیان اینکه مردم می توانند آبسنت را از عطاری ها تهیه کنند، خاطرنشان کرد: افراد برای بهره مندی از خواص این داروی گیاهی می توانند پنج گرم از آن را در یک لیوان آب جوشیده قرار داده و دم کنند و سپس بنوشند و همچنین بهره مند شوند. از آن بیش از خواص این داروی گیاهی، افراد می توانند به مقدار کافی برگ مصرف کنند افستانین در یک لیتر آب جوشیده بریزید تا دم بکشد و سپس با عسل ترکیب کنید و قبل از ناهار و شام بخورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا