سلامت خانواده

کدام غذاها سرشار از آهن هستند؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمبود آهن در بدن یک مشکل شایع است و اگر به موقع درمان نشود عواقب جدی به دنبال دارد. آهن یک ماده معدنی حیاتی است که برای تولید هموگلوبین، پروتئینی که در گلبول های قرمز موجود است و اکسیژن را از بدن حمل می کند، مورد نیاز است. ریه ها آن را به سایر قسمت های بدن حمل می کنند، ضروری است، همچنین نقش اساسی در متابولیسم انرژی، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و تقویت شناختی دارد، سطح پایین آهن در بدن باعث کم خونی و همراه با خستگی و ضعف می شود، ادامه دهید. برای بررسی ترکیبات مواد غذایی غنی از آهن می خوریم:

عدس

عدس یک منبع گیاهی عالی از آهن است، به طوری که هر 100 گرم عدس حاوی حدود 3.3 میلی گرم آهن است، علاوه بر این، عدس سرشار از پروتئین و فیبر است و از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند.

اسفناج

اسفناج حاوی مقدار زیادی آهن است، هر 100 گرم اسفناج پخته شده حاوی حدود 2.7 میلی گرم آهن است، این غذا حاوی ویتامین های ضروری مانند ویتامین های A، C، K است و می توان آن را به سالاد، اسموتی و غذاهای پخته اضافه کرد. منافع بهره مند شد

گوشت قرمز

گوشت قرمز یکی از بهترین منابع آهن است و هر 100 گرم آن حدود 2.7 میلی گرم آهن دارد. مصرف گوشت قرمز به صورت متعادل می تواند آهن، پروتئین و ویتامین های B مورد نیاز بدن را تامین کند.

کدو تنبل

کدو تنبل حاوی مقدار زیادی آهن است و هر 100 گرم آن حاوی حدود 3.3 میلی گرم آهن است، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم موجود در آن نیز به بهبود سلامت کلی کمک می کند. کدو تنبل را می توان به صورت خام خورد یا به سالادها و غذاهای پخته شده اضافه کرد.

کینوا

کینوا یک ماده غذایی سرشار از آهن است و هر 100 گرم آن حدود 2.8 میلی گرم آهن دارد. کینوا حاوی سایر مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، منگنز و فیبر است و برای سلامتی بسیار مفید است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقدار قابل توجهی آهن است به طوری که هر 100 گرم از آن حدود 11.9 میلی گرم آهن دارد، آنتی اکسیدان های موجود در آن نیز برای سلامتی بسیار مفید است.

نخود فرنگی

نخود منبع عالی آهن است، هر 100 گرم آن حدود 2.9 میلی گرم آهن دارد و فیبر و پروتئین موجود در نخود برای سلامتی ضروری است و به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا