سلامت خانواده

چگونه شروع آلزایمر را به تاخیر بیندازیم؟ – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار شمااین تحقیق توضیح می دهد که چگونه سلامت قلب به طور مستقیم بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد و در نتیجه شرایطی مانند فشار خون بالا و دیابت نوع 2 منجر به زوال شناختی می شود.

بررسی آخرین تحقیقات نشان می دهد که سه بیماری قلبی عروقی شایع در بزرگسالان – نارسایی قلبی، فیبریلاسیون بیماری دهلیز و عروق کرونر قلب – با اختلالات شناختی و افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.

نویسندگان خاطرنشان می کنند که سکته مغزی و زوال شناختی، دو عامل مهم در سلامت مغز، شرایط مزمن و ناتوان کننده ای هستند که افراد و جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند.

حفظ سلامت قلب از سنین پایین برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، محافظت از عملکرد مغز و کاهش خطر زوال شناختی در مراحل بعدی زندگی ضروری است.

در حالی که زوال عقل اغلب به عنوان یک بیماری لاعلاج درمان می شود مترقی همانطور که مشاهده شد، شواهد نشان می دهد که داشتن یک سبک زندگی سالم و پرداختن به عوامل خطر عروقی در مراحل اولیه ممکن است به حفظ عملکرد شناختی کمک کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزهای درمان شده با داروهای ضد انعقاد مستقیم خوراکی در مقایسه با دهلیزهای درمان شده با وارفارین افرادی که تحت درمان با داروهای رقیق کننده خون قرار گرفتند، 12 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل بودند.

محققان دریافتند افرادی که تحت درمان قرار گرفتند هپارین علائم آلزایمر را تا 2 سال دیرتر از بازه زمانی معمول نشان داد، که همچنین نشان دهنده مزایای بالقوه محافظتی این ضد انعقاد رایج است.

هپاریننوعی سولفات هپاران این ماده که از دهه 1930 برای جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می شود، وارد مغز نمی شود، اما محققان حدس می زنند که می تواند آلزایمر را با ایجاد اختلال در تعاملات ApoE-HSPG به تاخیر بیندازد.

محققان پیشنهاد کردند که هپارین رقیق کننده های خون ممکن است با تداخل در فعل و انفعالات پروتئینی مضر در مغز، شروع بیماری آلزایمر را به تاخیر بیندازند. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا